En moltes ocasions, la feina i els estudis dificulten el manteniment d'un estil de vida actiu i saludable. Passar vuit hores cada dia amb el cul a la cadira de l'oficina o de l'aula corresponent resten marge per a l'activitat física constant. Si bé, cal trobar una estona per trencar amb el sedentarisme i evitar els efectes "nefastos" que se'n deriven, segons un estudi liderat per la Universitat de Columbia dels Estats Units a la revista Medicine and Science in Sports and Exercise.
[noticiadiari]2/251359[/noticiadiari]
Els investigadors van demanar a 11 adults de mitjana edat i més grans que estiguessin asseguts vuit hores al seu laboratori cada dia durant cinc dies. Cadascuna d'aquestes jornades, es van provar diverses tècniques. La primera, només podien fer breus pauses per anar al lavabo. La segona, caminaven un minut cada mitja hora, per exemple. El professor associat de Medicina del Comportament de Columbia Keith Diaz explica al mitjà The Conversation que, si no es disposa del temps o les ganes per realitzar una activitat física constant, fer una passejada breu i sense presses de cinc minuts cada mitja hora és suficient.
Aquesta estratègia permet baixar la pressió arterial entre quatre i cinc punts en comparació als valors que s'obtindrien si es romangués assegut les vuit hores. També redueix els nivells de sucre a la sang i, a més, proporciona beneficis per a la salut mental. Millora l'estat d'ànim i proporciona més energia.
Moure's és important perquè redueix la probabilitat de desenvolupar malalties cròniques com la diabetis, cardiopaties, demència i diversos tipus de càncer. Un estil de vida sedentari també incrementa el risc de mort prematura. El problema, però, és que realitzar exercici cada dia pot no revertir els efectes d'estar assegut durant vuit hores.
[plantillavirals]
Els efectes «nefastos» per la salut de passar molta estona assegut, segons un estudi
Fer una passejada breu i sense presses de cinc minuts cada mitja hora és suficient per reduir les conseqüències del sedentarisme

- Una dona treballant en una oficina -
- Unsplash
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 23 de gener de 2023 a les 19:57
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 7 d'agost: la temperatura torna a enfilar-se
-
Societat Festes de Gràcia 2025: cartell, concerts, carrers guarnits i programa
-
Societat Tanquen un centre d’estètica a l’Eixample que feia tractaments amb material caducat
-
Societat Nova ciberestafa a Booking: a través de les reserves extrauen les dades bancàries
-
Societat Detenen l'home que va llençar lleixiu a una treballadora d'una benzinera de Nou Barris
-
Societat Programa de les festes de Gràcia 2025