Les famílies de les víctimes de Germanwings continuen reclamant a Hisenda l'exempció fiscal per la cinquantena de nens de nacionalitat espanyola –la majoria, catalans- que van quedar orfes d'un pare o de tots dos arran de l'accident. Segons ha avançat aquest diumenge La Vanguardia i ha pogut confirmar l'ACN, l'Associació d'Afectats pel Vol GWI 9525 calcula que l'Agència Tributària podria recaptar uns 800.000 euros dels 3 milions d'euros del fons per compensar-los donats per Lufthansa.
"Això no és un premi de loteria", critica en declaracions a La Vanguardia Cristina Subirats, que tenia 22 anys quan el 24 de març del 2015 la seva mare va agafar l'avió per assistir a la Fira d'Alimentació Anuga FoodTec que es feia a Colònia (Alemanya).
El Congrés va aprovar una proposició de llei on es modificava la Llei reguladora de les Hisendes Locals per tal que les víctimes de Germanwings no cotitzessin l'IRPF de les indemnitzacions rebudes, però aquesta reforma es va quedar estancada durant mesos a la comissió d'Hisenda i finalment va decaure quan es van dissoldre les corts per les eleccions del 28 d'abril del 2019.
Els familiars de víctimes de Germanwings hauran de pagar 800.000 euros dels 3 milions d'indemnització
L'associació d'afectats continua demanant a Hisenda l'exempció fiscal pels orfes
- Una afectada per la tragèdia de Germanwings deixant una rosa al monument de la T2 del Prat -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 04 d’abril de 2021 a les 11:02
Et pot interessar
-
Societat
Un hotel de luxe de Barcelona ven tot el seu mobiliari i objectes de disseny al públic
-
Societat
Julio Iglesias trenca el silenci i nega agressions sexuals: «Mai havia sentit tanta maldat»
-
Societat
La relació entre l'Ajuntament de Barcelona i la Telecogresca s'enverina i complica el futur del festival
-
Societat
Les negatives familiars a les donacions d'òrgans continuen creixent i representen un 27,6%
-
Societat
Els Mossos escorcollen l'Ajuntament d'Esparreguera per contractes amb els serveis de neteja viària
-
Societat
«Qualsevol solució política ha de comptar amb la participació de les dones»
