Els funcionaris de l'Estat que hagin accedit al seu lloc de treball per concurs podran ser degradats i perdre part del seu salari si no rendeixen com s'espera. És una de les novetats que incorpora l'avantprojecte de llei de Funció Pública que va aprovar el Consell de Ministres aquest dimarts. La metodologia d'avaluació és encara una incògnita, però el text estableix que es realitzarà de manera anual i obligatòria.
L'informe d'avaluació serà clau a l'hora de seleccionar els candidats en els processos de promoció interna, però també servirà per apartar aquells que no compleixin correctament amb les seves tasques, si el seu rendiment és insuficient o no puguin complir, ni tan sols amb formació addicional, amb les exigències que es demanen pel càrrec. En el pitjor dels casos, el funcionari podria perdre el lloc de treball, però no la plaça.
Pel que fa al salari, la nova norma preveu la rebaixa com una mesura complementària a la degradació del càrrec. Es farà mitjançant complements salarials que l'avantprojecte de llei contempla. Són el complement de carrera, que estarà determinat pel grup de classificació professional; el de rendiment, subjecte a l'avaluació anual; el de destinació, l'específic i el d'atur.
[noticiadiari]2/240259[/noticiadiari]
La reforma de l'Administració General de l'Estat (AGE) és un dels compromisos que el govern espanyol va assumir a Brussel·les per poder accedir als fons del Pla de Recuperació. Tanmateix, està inclosa en l'acord marc per una Administració del segle XXI, firmat per l'executiu estatal i els sindicats majoritaris, CCOO i UGT. Aquests mateixos sindicats han valorat, però, de "gravíssim" el fet que l'avaluació estigui subjecte a "criteris subjectius" que puguin frenar la carrera dels funcionaris.
Els funcionaris seran avaluats cada any i podran ser degradats i perdre salari en funció de la nota
Societat
El Consell de Ministres aprova la nova mesura, que serà obligatòria i s'espera que entri en vigor a partir de 2023
ARA A PORTADA
-
Societat Els Bombers descarten donar per controlat l'incendi de les Gavarres aquest diumenge Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
-
-
Terra Catalunya es torna a enfrontar a temperatures extremes: consulta-les municipi a municipi Arnau Urgell i Vidal
-
Societat Almenys 16 cases cremades: totes les afectacions materials per l'incendi de les Gavarres Natàlia Pinyol
Publicat el
22 de desembre de 2022 a
les 16:57
Et pot interessar
-
Societat
Controlat l'incendi en una nau de gestió de residus a Sant Boi de Llobregat
-
Societat
L'incendi de les Gavarres, en 15 imatges
-
Societat
Un nou incendi a la Catalunya Nord crema prop de 1.000 hectàrees
-
Societat
Sobra bosc, falten pagesos
-
Societat
Protestes contra els pisos turístics aprofitant el Tour de França
-
Societat
Els Bombers alerten que l'incendi de l'Empordà encara afronta «hores de patiment»
