Els funcionaris de l'Estat que hagin accedit al seu lloc de treball per concurs podran ser degradats i perdre part del seu salari si no rendeixen com s'espera. És una de les novetats que incorpora l'avantprojecte de llei de Funció Pública que va aprovar el Consell de Ministres aquest dimarts. La metodologia d'avaluació és encara una incògnita, però el text estableix que es realitzarà de manera anual i obligatòria.
L'informe d'avaluació serà clau a l'hora de seleccionar els candidats en els processos de promoció interna, però també servirà per apartar aquells que no compleixin correctament amb les seves tasques, si el seu rendiment és insuficient o no puguin complir, ni tan sols amb formació addicional, amb les exigències que es demanen pel càrrec. En el pitjor dels casos, el funcionari podria perdre el lloc de treball, però no la plaça.
Pel que fa al salari, la nova norma preveu la rebaixa com una mesura complementària a la degradació del càrrec. Es farà mitjançant complements salarials que l'avantprojecte de llei contempla. Són el complement de carrera, que estarà determinat pel grup de classificació professional; el de rendiment, subjecte a l'avaluació anual; el de destinació, l'específic i el d'atur.
[noticiadiari]2/240259[/noticiadiari]
La reforma de l'Administració General de l'Estat (AGE) és un dels compromisos que el govern espanyol va assumir a Brussel·les per poder accedir als fons del Pla de Recuperació. Tanmateix, està inclosa en l'acord marc per una Administració del segle XXI, firmat per l'executiu estatal i els sindicats majoritaris, CCOO i UGT. Aquests mateixos sindicats han valorat, però, de "gravíssim" el fet que l'avaluació estigui subjecte a "criteris subjectius" que puguin frenar la carrera dels funcionaris.
Els funcionaris seran avaluats cada any i podran ser degradats i perdre salari en funció de la nota
El Consell de Ministres aprova la nova mesura, que serà obligatòria i s'espera que entri en vigor a partir de 2023
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de desembre de 2022 a
les 16:57
Et pot interessar
-
Societat
«Hem fet les coses diferents que Madrid»: com es paga el viatge del Papa a Catalunya?
-
Societat
Govern i Tercer Sector Social signen un acord amb 150 milions en dos anys per a pobresa infantil i sensellarisme
-
Societat
Un cotxe incendiat i quatre ferits en un accident a Sant Sadurní d'Anoia
-
Societat
La frase de Maria Eugènia Gay amb micròfon obert que indigna treballadors de serveis municipals
-
Societat
David Bondia i Gemma Calvet, únics aspirants a la Sindicatura de Greuges de Barcelona
-
Societat
8.000 assistents i 600 cantaires: així rebrà la Sagrada Família al Papa
