Un equip d'arqueòlegs han desenterrat dos cranis al jaciment d'Ullastret (Baix Empordà) que demostren que els ibers feien decapitacions rituals. Tots dos cranis estan travessats per un clau de grans dimensions i han aparegut en un dels carrers principals del jaciment, al costat de cinc més. Segons els arqueòlegs, els antics ibers que habitaven a l'oppidum del Puig de Sant Andreu els exhibien en un lloc públic com a trofeu de guerra.
Aquesta troballa es troba entre les més ben conservades d'Europa i té escassos precedents a Catalunya. En concret, fins ara s'han trobat tres cranis més; un a principi del segle XX a Santa Coloma de Gramenet i dos més, travessats per una espasa, al mateix jaciment d'Ullastret.
La darrera campanya d'excavacions arqueològiques que s'ha portat a terme durant els mesos d'agost i setembre a la ciutat ibèrica del Puig de Sant Andreu, a Ullastret, ha permès treure a la llum els cranis amb evidències de tractament ritual. Les restes passaran a integrar el fons del Museu d'Arqueologia de Catalunya (MAC).
Els ibers feien decapitacions rituals
Desenterren dos cranis travessats per un clau a Ullastret
Ara a portada
Publicat el 05 de novembre de 2012 a les 16:44
Et pot interessar
-
Societat Un menor en estat greu després de ser atropellat per un taxi a Nou Barris
-
Societat Si reps un SMS de la Seguretat Social no hi facis clic: pot ser una estafa
-
Societat Quan cau la segona Pasqua enguany? Gairebé 200 municipis faran festa
-
Societat El temps d'aquest divendres 25 d'abril: sol i núvols a les portes d'un canvi de temps per al cap de setmana