Un equip d'arqueòlegs han desenterrat dos cranis al jaciment d'Ullastret (Baix Empordà) que demostren que els ibers feien decapitacions rituals. Tots dos cranis estan travessats per un clau de grans dimensions i han aparegut en un dels carrers principals del jaciment, al costat de cinc més. Segons els arqueòlegs, els antics ibers que habitaven a l'oppidum del Puig de Sant Andreu els exhibien en un lloc públic com a trofeu de guerra.
Aquesta troballa es troba entre les més ben conservades d'Europa i té escassos precedents a Catalunya. En concret, fins ara s'han trobat tres cranis més; un a principi del segle XX a Santa Coloma de Gramenet i dos més, travessats per una espasa, al mateix jaciment d'Ullastret.
La darrera campanya d'excavacions arqueològiques que s'ha portat a terme durant els mesos d'agost i setembre a la ciutat ibèrica del Puig de Sant Andreu, a Ullastret, ha permès treure a la llum els cranis amb evidències de tractament ritual. Les restes passaran a integrar el fons del Museu d'Arqueologia de Catalunya (MAC).
Els ibers feien decapitacions rituals
Desenterren dos cranis travessats per un clau a Ullastret
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de novembre de 2012 a les 16:44
Et pot interessar
-
Societat Bonet lamenta el manteniment de la vaga de socorristes en un moment «crític» i apel·la a la «responsabilitat»
-
Societat Dos turistes de 18 anys apallissen un avi i el seu net a Mallorca
-
Societat Els socorristes de Barcelona mantenen la vaga després de rebutjar la nova proposta de l’Ajuntament
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures