Objectiu: aprendre a exercir el "control de masses". La Legió Espanyola de l'exèrcit va celebrar el passat mes d'agost el seminari "Detenció, Defensa Policial i Control de Masses", en què també hi van assistir mestres de defensa personal.
Es tracta d'un seminari que se celebra tots els anys per la Bandera Millán Astray de la Legió en col·laboració amb les forces de seguretat de l'Estat. "Després de més de 15 anys, la Companyia segueix comptant amb l'assessorament d'instructors de la Guàrdia Civil, la Policia Nacional, Municipal, Estzaitza, instructors de Krav Maga i experts en matèria sanitària", explica el capità Carlos Ramos en un article a la revista oficial de la Legió.
Segons detallen en aquest article, els membres d'aquesta unitat militar "van aprendre les tècniques més modernes utilitzades per les forces i cossos de seguretat de l'estat, adaptant-les a l'armament i material amb què comptarien en un desplegament en zona d'operacions". El capità Ramos va explicar que policies espanyols que s'han trobat en situacions similars al carrer havien col·laborat durant el seminari.
Es tractava d'un curs "centrat en matèria d'antidisturbis com a preparació a un futur proper desplegament operatiu de la unitat". Així, els militars van aprendre a controlar masses pacífiques, però també a dissoldre tumults, així com a aturar persones violentes. Finalment, també se'ls va instruir en "tasques de seguretat interior".
Els legionaris s'entrenen per al «control de masses» amb l'ajuda de policies espanyols
Societat
Durant l'estiu, la Segona Companyia de la Bandera Millán Astray va rebre formació en "tècniques de detenció" i repressió de protestes
- Entrenament militar durant el seminari -
- Defensa Policial
ARA A PORTADA
-
Política L'esquerra no anirà unida el 29-N: així queda el mapa de les coalicions a l'Estat Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Gabriel Rufián dona per perdut un front d'esquerres realment ampli el 29-N: «Hem fracassat» Lluís Girona Boffi
-
-
Terra Protecció Civil ajorna fins demà al matí l'Es-Alert per les pluges a les comarques en avís vermell Natàlia Pinyol
Publicat el
05 de desembre de 2021 a
les 21:07
Et pot interessar
-
Societat
Maten un home a trets en un establiment de Badalona
-
Societat
Vaga de maquinistes el 29 d'octubre per exigir millores en seguretat ferroviària
-
Societat
Part dels veïns del Putxet desallotjats per l'esvoranc de l'L9 podran tornar a casa el 26 d'octubre
-
Societat
Rodalies avisa que el temporal d'aquest cap de setmana «pot afectar» el servei ferroviari
-
Societat
El Govern vol reduir un 15% la mortalitat evitable a Catalunya abans del 2035
-
Societat
Una comissaria virtual per detectar fraus: les mesures del pla contra les ciberestafes del Govern
