L’adjudicació de places per a Metges Interns Residents (MIR) organitzada pel Ministeri de Sanitat acaba aquest any amb 200 vacants lliures de les 2.336 convocades a l’especialitat de Medicina Familiar i Comunitària. En el cas de Catalunya, han quedat buides 71 places de les 370 oferides. Finalment, l’incentiu econòmic de 9.000 euros anuals que va anunciar el Departament de Salut no ha servit com a motivació per a cobrir totes les places.
Davant d’aquesta situació de crisi, el departament de Salut ha demanat al govern espanyol una convocatòria extraordinària per a ocupar les vacants. Per la seva banda, el Sindicat de Metges de Catalunya (MC) ha exigit una reunió “urgent” per a abordar el tema. Els sanitaris han titllat el fet de “molt greu” i ha avisat d’una manca de reforç a l’atenció primària.
En aquest sentit, el sindicat parla d’una “crònica d’una mort anunciada” arran de la falta de finançament i de personal juntament amb sobrecàrrega assistencial, excés de burocràcia i baixes retribucions. “La medicina de família no està prou valorada ni gaudeix del prestigi d’altres especialitats”, lamenten els professionals.
La Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM) ha alertat també d’un “perill seriós” en la disponibilitat de recursos humans als hospitals. Segons l’organització, aquest fenomen sumat a les jubilacions als pròxims anys afectaran negativament a la qualitat de l’atenció sanitària.
L’organisme ha subratllat la importància de prendre mesures per encarar els problemes a l’atenció primària. “Resulta imprescindible que es faci una planificació seriosa dels metges i que es revisi l’articulació del sistema d’accés a la Formació Sanitària Especialitzada perquè no es perdin professionals, com ha passat en aquesta convocatòria”, ha conclòs la confederació.
Els MIR deixen 200 places lliures de Medicina Familiar i Comunitària
El Sindicat de Metges pronostica una “mort anunciada” de l’atenció primària a causa d’una suma de factors econòmics i estructurals
- MIRs concentrats davant del Departament de Salut. -
- Laura Fíguls/ACN
ARA A PORTADA
-
-
Zapatero titlla de «conjectures forassenyades» la investigació de la UDEF sobre el cas Plus Ultra Redacció
-
«La relació amb ERC està consolidada i és estratègica» Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
-
L'UCO refreda el setge contra Begoña Gómez i afirma que no ha trobat cobraments il·lícits Gerard Mira
Publicat el
24 de maig de 2022 a
les 17:10
Et pot interessar
-
Societat
La immigració i els desencantats modifiquen el mapa religiós: més neopentecostalisme i Islam
-
Societat
Operació tornada: Trànsit demana «prudència» mentre el 36% dels vehicles previstos ja han tornat a Barcelona
-
Societat Mango blinda la seva estructura interna mentre la família manté un «suport indestructible» a Jonathan Andic
-
Societat Lleó XVI s'aferra al diàleg com a única via per resoldre conflictes en un món globalitzat
-
Societat
A Barcelona es van comprar 149 edificis sencers l'any passat, setanta menys que el 2024
-
Societat
Educació amplia les plantilles de les escoles en plena pugna amb els sindicats
