L’adjudicació de places per a Metges Interns Residents (MIR) organitzada pel Ministeri de Sanitat acaba aquest any amb 200 vacants lliures de les 2.336 convocades a l’especialitat de Medicina Familiar i Comunitària. En el cas de Catalunya, han quedat buides 71 places de les 370 oferides. Finalment, l’incentiu econòmic de 9.000 euros anuals que va anunciar el Departament de Salut no ha servit com a motivació per a cobrir totes les places.
Davant d’aquesta situació de crisi, el departament de Salut ha demanat al govern espanyol una convocatòria extraordinària per a ocupar les vacants. Per la seva banda, el Sindicat de Metges de Catalunya (MC) ha exigit una reunió “urgent” per a abordar el tema. Els sanitaris han titllat el fet de “molt greu” i ha avisat d’una manca de reforç a l’atenció primària.
En aquest sentit, el sindicat parla d’una “crònica d’una mort anunciada” arran de la falta de finançament i de personal juntament amb sobrecàrrega assistencial, excés de burocràcia i baixes retribucions. “La medicina de família no està prou valorada ni gaudeix del prestigi d’altres especialitats”, lamenten els professionals.
La Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM) ha alertat també d’un “perill seriós” en la disponibilitat de recursos humans als hospitals. Segons l’organització, aquest fenomen sumat a les jubilacions als pròxims anys afectaran negativament a la qualitat de l’atenció sanitària.
L’organisme ha subratllat la importància de prendre mesures per encarar els problemes a l’atenció primària. “Resulta imprescindible que es faci una planificació seriosa dels metges i que es revisi l’articulació del sistema d’accés a la Formació Sanitària Especialitzada perquè no es perdin professionals, com ha passat en aquesta convocatòria”, ha conclòs la confederació.
Els MIR deixen 200 places lliures de Medicina Familiar i Comunitària
El Sindicat de Metges pronostica una “mort anunciada” de l’atenció primària a causa d’una suma de factors econòmics i estructurals
- MIRs concentrats davant del Departament de Salut. -
- Laura Fíguls/ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de maig de 2022 a les 17:10
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
