Un total de 32 mostres genètiques és el que han pres les unitats científiques de Mossos, Guàrdia Civil i Policia espanyola als familiars de les víctimes del vol A320. Els tres cossos han organitzat un dispositiu dirigit pels Mossos al Centre d'Acollida de Familiars instal·lat en el Bloc Tècnic de la Termina 2 de l'aeroport del Prat. “L'objectiu és fer-ho de la manera més diligent, ràpida i efectiva per poder passar les dades a les autoritats franceses per enllestir la identificació”, ha explicat l'Intendent-portaveu dels Mossos, Xavi Porcuna, des del mateix aeroport.
Totes les proves s'analitzaran a Catalunya. Les mostres extretes fins ara són de famliars de primera línia -pares, fills o germans-. En els casos que això no és possible, les policies enviaran equips als seus domicilis per trobar objectes que puguin tenir mostres del seu ADN. Segons Fortuna, la recollida d'anàlisis pels perfils genètics continuarà fins ben entrada la nit.
100 efectius dels Mossos
La policia catalana ha activat a primera hora del matí el Pla d'Emergències Aeroportuàries. És a dir, efectius de seguretat ciutadana, policia científica i un equip de 20 psicòlegs especialitzats en atenció en catàstrofes. Per part de Mossos hi treballen 100 efectius, fins i tot, agents de seguretat ciutadana habitualment destinats a l'Aeroport que tot i tenir festa avui han vingut a treballar voluntàriament perquè coneixen la zona i poden fer “més eficaç la prioritat de les autoritats: acompanyar i assessorar els familiars”.
Els Mossos, a contra-rellotge per elaborar els perfils genètics
Societat
S'han pres mostres a 32 familiars de línia directa de les víctimes | Agents destinats al Prat que estaven de festa vénen a treballar voluntàriament “perquè coneixen la zona”
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de març de 2015 a
les 19:03
Et pot interessar
-
Societat
Ja no et podràs jubilar als 66 anys: així canvia l’edat de jubilació el 2027
-
Societat
Els impulsors de la ILP del 6% en educació reclamen a Illa un calendari clar
-
Societat
«Si vas néixer el 19 de març de 1997, et busquem»: el missatge desconcertant de l'ATM
-
Societat
Els docents també agafen la bandera de l'habitatge i escalfen la vaga general
-
Societat
Barcelona i l'Hospitalet concentren onze dels quinze barris amb més estrangers de l'Estat
-
Societat
«Podries votar per l'Eliska?»: Alerta amb la nova estafa que pot robar-te el compte de WhatsApp
