Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dilluns al matí nou membres del Sindicat d'Habitatge de Cassoles. La detenció ha generat explicacions radicalment oposades per part del col·lectiu i per part de la policia.
El sindicat assegura que els nou activistes han estat detinguts després d'intentar aturar el desnonament d'una família vulnerable amb tres menors a càrrec. La família en qüestió hauria ocupat fa una setmana un pis propietat de la Diputació de Barcelona que feia mesos que estava buit, sempre segons la versió del col·lectiu.
Els detinguts han estat traslladats a la comissaria de Les Corts, on han començat a declarar cap a les cinc de la tarda acusats de temptativa de robatori. El sindicat i altres grups del moviment per l'habitatge han convocat una concentració davant la comissaria i aquest vespre donaran més detalls de la situació dels detinguts en una roda de premsa a les vuit.
L'acusació evidencia que la policia catalana manté una altra versió dels fets. Fonts oficials dels Mossos d'Esquadra asseguren a NacióDigital que el cos ha rebut un avís a les sis del matí d'un veí que alertava que un grup de persones intentava entrar en un pis del districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona.
Segons la versió policial, quan els agents han arribat al lloc dels fets han trobat diverses persones amb eines per forçar portes i d'altres que vigilaven l'entorn de la finca per alertar de presència policial.
Els Mossos detenen nou membres del Sindicat d'Habitatge de Cassoles
Societat
La policia acusa els activistes de temptativa de robatori mentre que el col·lectiu assegura que intentava impedir un desnonament
- Concentració a les portes de la comissaria de Les Corts -
- Arran Cassoles
ARA A PORTADA
-
Societat Tres preguntes estancades a Ceuta, vint dies després de l'esclat de la crisi migratòria David Cobo
-
Societat Interior eleva fins als 2.168 els menors migrants a Ceuta després de la crisi migratòria ACN
-
Boscos Josep Antoni Mur, inspector en cap dels Agents Rurals: «Augmentar penes pels incendis intencionats no tindria cap efecte» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
Publicat el
26 de juliol de 2021 a
les 16:55
Et pot interessar
-
Societat
Crit d'alerta d'una actriu catalana per retards del sistema de dependència: «És cosa de vida o mort»
-
Societat
El Consell General del Poder Judicial demana reforços a Ceuta per l’impacte «extraordinari» de la crisi migratòria
-
Societat
Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos
-
Societat
Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici»
-
Societat
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats nou anys després
-
Societat
Mor Ernest Sena, exdirector de l’Institut Català de Finances
