El partit que enfrontarà dimarts les seleccions espanyola i marroquina de futbol als vuitens de final del Mundial de Qatar es preveu igualat i la gran presència de la comunitat marroquina a Catalunya fa témer que ambdues aficions puguin arribar a xocar. És per això que els Mossos d'Esquadra han anunciat que desplegaran un dispositiu especial a la ciutat comtal.
Fonts d'Interior han explicat a Europa Press que el desplegament respon a la previsió de possibles incidents abans, durant i després del partit. El cas de Brussel·les pot haver servit d'avís pel cos de seguretat. Després de la victòria del Marroc contra Bèlgica, que va suposar l'eliminació dels segons, la capital es va convertir en l'epicentre de grans aldarulls en què es van cremar cotxes, es va destruir mobiliari urbà i es van llançar projectils contra la policia.
El reforç de la seguretat s'estendrà, però, arreu de l'Estat. Sobretot, a les ciutats d'Almeria i Madrid, així com a la comunitat autònoma de Múrcia. Els dispositius seran equiparables als que es despleguen en partits considerats "d'alt risc", tot i les nombroses crides a la tranquil·litat per part de les institucions i les delegacions d'ambdós països.
[plantillavirals]
Els Mossos es preparen per l'Espanya-Marroc amb un dispositiu especial a Barcelona
Es preveuen possibles aldarulls abans, durant i després del partit, tal com va passar a Brussel·les fa pocs dies
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de desembre de 2022 a les 19:10
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dimarts 9 de setembre: termòmetres cap avall i ruixats diversos
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona i el RACC aposten per invertir en busos interurbans mentre Rodalies no millori
-
Societat 20.000 entrades gratuïtes per visitar la Sagrada Família per la Mercè: com aconseguir-les?
-
Societat El Meteocat emet una alerta per temps violent a nou comarques
-
Societat Portes obertes de la Diada 2025: què pots visitar gratis a Catalunya per l'Onze de Setembre
-
Societat La Generalitat planteja permetre aixecar més pisos dels previstos a zones pendents de construcció