
El nou mercat dels Encants de Barcelona, ubicat des de fa dos mesos al nou emplaçament de l'avinguda Meridiana, rep cada setmana més de 150.000 visites, un 66% més de les que registrava en el seu anterior emplaçament, entre els carrers Cartagena i Dos de Maig.
Ho ha explicat aquest dilluns el regidor de Comerç de l'Ajuntament de Barcelona, Raimond Blasi, a la llum de les dades recopilades per l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) entre el 4 i el 9 de novembre, ha informat el consistori en un comunicat. L'increment d'afluència es deu a la major presència d'un públic familiar i joves que, en la majoria de casos, no utilitzen el regateig com era habitual fins ara en algunes parades del mercat.
Les dades revelen que els dies de més afluència són divendres i dissabte, mentre que les franges horàries de més activitat són les compreses entre les 11 i les 13.30 hores, i les 17 i les 19 hores; la majoria del públic accedeix al recinte a peu, mentre que unes 5.000 persones ho han fet a través de l'aparcament. Segons Blasi, l'extrapolació de les dades recopilades fan preveure que el nou mercat rebrà 7,5 milions de visites a l'any i que al voltant d'un 85% dels comerciants incrementaran la seva facturació.
73 llocs de treball
El trasllat dels Encants ha permès crear 73 llocs de treball directes en diferents activitats comercials, com operadors no alimentaris, bars, botigues, vigilància, neteja i aparcament. En els pròxims dies està previst que s'inauguri un nou restaurant al mercat, amb uns 200 metres quadrats.