Els pagesos extremenys protagonitzen aquest dimecres una nova jornada de protestes per reclamar mesures urgents "abans que desapareguin milers d'explotacions". A Càceres, uns 600 agricultors i ramaders han tallat les principals entrades a la ciutat i han acabat a la Subdelegació del Govern espanyola, mentre que a Badajoz, un centenar més s'han concentrat a les portes de la Conselleria d'Agricultura.
Tot i el caràcter pacífic de les protestes, s'han viscut moments de tensió i l'executiu espanyol ha especulat amb la possibilitat de desplegar els antiavalots, fet que ha obligat els apicultors a amenaçar d'obrir els ruscs alliberar les abelles. "L'única defensa que ens queda és l'actuació amb abelles", ha reblat Ángel García Blanco, el president de l'associació convocant a Càceres, Asaja Extremadura.
[noticiadiari]2/268997[/noticiadiari]
A Càceres han tallat carreteres i s'han ocupat rotondes, mentre que a Badajoz han llençat patates, llenties, cigrons i mongetes de països tercers a la via per protestar contra la competència deslleial en les importacions. Finalment, però, tot ha acabat sense incidents i no ha estat necessària l'execució de cap de les mesures anunciades.
[plantillavirals]
Els pagesos d'Extremadura amenacen d'alliberar les abelles si els envien antidisturbis a les protestes
Societat
El president de l'associació Asaja Extremadura anuncia que estan disposats a obrir els ruscs: "És l'única defensa que ens queda"
ARA A PORTADA
-
Política L'esquerra no anirà unida el 29-N: així queda el mapa de les coalicions a l'Estat Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Gabriel Rufián dona per perdut un front d'esquerres realment ampli el 29-N: «Hem fracassat» Lluís Girona Boffi
-
-
Terra Protecció Civil ajorna fins demà al matí l'Es-Alert per les pluges a les comarques en avís vermell Natàlia Pinyol
Publicat el
21 de febrer de 2024 a
les 15:07
Et pot interessar
-
Societat
Maten un home a trets en un establiment de Badalona
-
Societat
Vaga de maquinistes el 29 d'octubre per exigir millores en seguretat ferroviària
-
Societat
Part dels veïns del Putxet desallotjats per l'esvoranc de l'L9 podran tornar a casa el 26 d'octubre
-
Societat
Rodalies avisa que el temporal d'aquest cap de setmana «pot afectar» el servei ferroviari
-
Societat
El Govern vol reduir un 15% la mortalitat evitable a Catalunya abans del 2035
-
Societat
Una comissaria virtual per detectar fraus: les mesures del pla contra les ciberestafes del Govern
