Tres tècnics inspectors del Banc d'Espanya han assegurat aquest dimarts que l'augment de sous de la cúpula de Catalunya Caixa l'any 2010 no va ser "oportú", però tampoc "il·legal".
Segons ells, just al principi de la reestructuració bancària no era el moment idoni per aquests increments retributius, però han reconegut que no tenien potestat per limitar-los fins que el 2012 no es va aprovar una llei que regulava les retribucions dels banquers. A més, han assegurat que van conèixer els increments per la premsa, tot i que els acusats Narcís Serra i el manresà Adolf Todó van dir que ho havien comunicat al regulador bancari.
En la seva declaració durant el judici contra l'antiga cúpula de Catalunya Caixa, a l'Audiència de Barcelona, els tècnics han declarat com a pèrits, tot i que van tenir un paper rellevant en aquell moment.
Pedro González, Sergio Linares i Jerónimo Martínez han explicat que de l'acord per incrementar els sous el gener del 2010 se'n van assabentar per la premsa, però han admès que l'entitat no tenia obligació d'informar-los.
Els pèrits del Banc d'Espanya diuen que l'augment de sous a Catalunya Caixa era «inoportú»
Els tècnics inspectors asseguren a l'Audiència que van alertar a Todó que algunes retribucions s'havien de canviar, però les negociacions van ser "llargues"
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de novembre de 2018 a les 21:36
Et pot interessar
-
Societat Bonet lamenta el manteniment de la vaga de socorristes en un moment «crític» i apel·la a la «responsabilitat»
-
Societat Dos turistes de 18 anys apallissen un avi i el seu net a Mallorca
-
Societat Els socorristes de Barcelona mantenen la vaga després de rebutjar la nova proposta de l’Ajuntament
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures