Passat i present conviuen als pobles medievals. Muralles, castells i centres històrics en són els protagonistes, i National Geographic n'ha seleccionat quatre de catalans en un rànquing de tot l'Estat.
Són conjunts històrics emmurallats, amb places i carrers de pedra, esglésies antigues i grans murs. Aquestes localitats d'origen medieval han desafiat el pas del temps i conserven els elements més típics de l'època que atrapen els visitants.
1. Montfalcó Murallat. El poble de Montfalcó, a la comarca lleidatana de la Segarra, és una fortalesa en ell mateix. Va ser un municipi molt important i valuós durant la Reconquesta i la consolidació de la corona de l'Aragó.
2. Montblanc. És un dels pobles més ben emmurallats d'Espanya, segons indica la prestigiosa revista, on destaquen les torres i murs més "magnètics". El que s'amaga darrere de les muralles és, en definitiva, un poble que encara conserva el seu origen ancestral.
3. Besalú. És un dels nuclis medievals més ben conservats, situat a la comarca de la Garrotxa. S'accedeix al poble mitjançant un pont romànic que condueix a l'interior del recinte emmurallat. Carrers empedrats que porten fins al call jueu.
4. Peratallada. Al bell mig de la costa brava s'amaga Peratallada: un poble museu viu a l'Empordà. Carrers estrets i empedrats que alberguen el caràcter rural d'aquest petit municipi medieval.
[plantillavirals]
Els quatre millors pobles medievals catalans segons «National Geographic»
Muralles, castells i centres històrics són els protagonistes d'aquests municipis amb un passat guerrer
- Besalú -
- Emili Vilamala
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de juny de 2022 a
les 15:30
Et pot interessar
-
Societat
Restablert el servei de megafonia i de pantalles a les estacions de Rodalies
-
Societat
Joaquim Bellmunt, catedràtic de Harvard: «L'única limitació de Catalunya en la lluita contra el càncer és econòmica»
-
Societat
Catalunya diagnostica 43.633 càncers el 2025 amb una supervivència del 60%
-
Societat
ChatGPT no funciona i registra problemes a escala mundial
-
Societat
La crisi de Rodalies afecta el nombre de visitants de la Fira de la Candelera
-
Societat
Mor un motorista en un xoc amb un cotxe a Llerona
