Passat i present conviuen als pobles medievals. Muralles, castells i centres històrics en són els protagonistes, i National Geographic n'ha seleccionat quatre de catalans en un rànquing de tot l'Estat.
Són conjunts històrics emmurallats, amb places i carrers de pedra, esglésies antigues i grans murs. Aquestes localitats d'origen medieval han desafiat el pas del temps i conserven els elements més típics de l'època que atrapen els visitants.
1. Montfalcó Murallat. El poble de Montfalcó, a la comarca lleidatana de la Segarra, és una fortalesa en ell mateix. Va ser un municipi molt important i valuós durant la Reconquesta i la consolidació de la corona de l'Aragó.
2. Montblanc. És un dels pobles més ben emmurallats d'Espanya, segons indica la prestigiosa revista, on destaquen les torres i murs més "magnètics". El que s'amaga darrere de les muralles és, en definitiva, un poble que encara conserva el seu origen ancestral.
3. Besalú. És un dels nuclis medievals més ben conservats, situat a la comarca de la Garrotxa. S'accedeix al poble mitjançant un pont romànic que condueix a l'interior del recinte emmurallat. Carrers empedrats que porten fins al call jueu.
4. Peratallada. Al bell mig de la costa brava s'amaga Peratallada: un poble museu viu a l'Empordà. Carrers estrets i empedrats que alberguen el caràcter rural d'aquest petit municipi medieval.
[plantillavirals]
Els quatre millors pobles medievals catalans segons «National Geographic»
Societat
Muralles, castells i centres històrics són els protagonistes d'aquests municipis amb un passat guerrer
- Besalú -
- Emili Vilamala
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat Tito Álvarez escapa per poc d'un hotel esfondrat a Veneçuela: «He tornat a néixer» Natàlia Pinyol
-
Internacional La comunitat veneçolana a Barcelona s'organitza per enviar ajuda i posar-se en contacte amb els familiars Redacció
-
Internacional Un terratrèmol de magnitud 7,2 sacseja el Japó just després del doble sisme a Veneçuela Redacció
Publicat el
06 de juny de 2022 a
les 15:30
Et pot interessar
-
Societat
Els nous catalanoparlants es graduen a Pedralbes: «No ens canvieu de llengua»
-
Societat
Educació torna a endarrerir el requisit del C2 de català per als nous docents
-
Societat
Barcelona obre una línia d'ajuts de 300.000 euros pels terratrèmols de Veneçuela
-
Societat
El Congrés aprova la llei per castigar les teràpies de conversió amb penes d'inhabilitació i presó
-
Societat
Els drets humans i els catalanoparlants
-
Societat
Salut començarà a vacunar de la grip i la Covid el 21 de setembre
