L'Ajuntament de Lleida posarà en funcionament aquest dilluns, 4 d'agost, els radars de control de velocitat del trànsit amb una fase de proves que s'allargarà un mínim de quinze dies. En aquest període, els conductors que superin els quilòmetres per hora permesos en el punt d'ubicació d'un radar, rebran una carta comunicant la infracció però la sanció no es tirarà endavant. Una vegada superada aquesta fase de quinze dies i quan hi hagi garantia que el sistema és plenament operatiu amb total seguretat jurídica, es començarà a multar. Dels 9 radars que s'han instal·lat i senyalitzat, només funcionaran 3 de forma simultània.
A partir d'aquest dilluns, al web municipal paeria.cat es publicarà un plànol de la ciutat on es podrà veure quina és la ubicació dels radars de control de velocitat a les vies urbanes. També s'hi indicarà la situació dels semàfors vermells i la de totes les senyalitzacions que indiquen la presència d'aquests dispositius: 11 senyals genèriques a les entrades de la ciutat, 9 senyals informatives de radar pròxim i 6 senyals per als semàfors fotovermells.
A l'hora de tramitar les sancions per superar el límit de velocitat, es tindrà en compte la tolerància que estableix la normativa vigent en matèria de circulació, que oscil·la entre un 4 i un 7 per cent.
Al web municipal també es publicarà un banner que enllaçarà amb l'apartat del web on es poden consultar les fotografies de multes per radars i semàfors.

Així mateix, des d'aquesta setmana, la portada de paeria.es mostra la nova campanya municipal de seguretat viària que té l'objectiu de conscienciar la ciutadania de la importància de respectar les normes de seguretat vial per evitar els accidents a la ciutat. El missatge de la campanya és 'Prevenció o tolerància? Evita fer mal a les persones! Evita els accidents!'.
Els radars de velocitat instal·lats a Lleida, en funcionament dilluns
Durant els primers quinze dies s'informarà els infractors i un cop passat el període de proves es començarà a multar
ARA A PORTADA
Publicat el 03 d’agost de 2014 a les 17:08
Et pot interessar
-
Societat Bonet lamenta el manteniment de la vaga de socorristes en un moment «crític» i apel·la a la «responsabilitat»
-
Societat Dos turistes de 18 anys apallissen un avi i el seu net a Mallorca
-
Societat Els socorristes de Barcelona mantenen la vaga després de rebutjar la nova proposta de l’Ajuntament
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures