L'Ajuntament de Lleida posarà en funcionament aquest dilluns, 4 d'agost, els radars de control de velocitat del trànsit amb una fase de proves que s'allargarà un mínim de quinze dies. En aquest període, els conductors que superin els quilòmetres per hora permesos en el punt d'ubicació d'un radar, rebran una carta comunicant la infracció però la sanció no es tirarà endavant. Una vegada superada aquesta fase de quinze dies i quan hi hagi garantia que el sistema és plenament operatiu amb total seguretat jurídica, es començarà a multar. Dels 9 radars que s'han instal·lat i senyalitzat, només funcionaran 3 de forma simultània.
A partir d'aquest dilluns, al web municipal paeria.cat es publicarà un plànol de la ciutat on es podrà veure quina és la ubicació dels radars de control de velocitat a les vies urbanes. També s'hi indicarà la situació dels semàfors vermells i la de totes les senyalitzacions que indiquen la presència d'aquests dispositius: 11 senyals genèriques a les entrades de la ciutat, 9 senyals informatives de radar pròxim i 6 senyals per als semàfors fotovermells.
A l'hora de tramitar les sancions per superar el límit de velocitat, es tindrà en compte la tolerància que estableix la normativa vigent en matèria de circulació, que oscil·la entre un 4 i un 7 per cent.
Al web municipal també es publicarà un banner que enllaçarà amb l'apartat del web on es poden consultar les fotografies de multes per radars i semàfors.

Així mateix, des d'aquesta setmana, la portada de paeria.es mostra la nova campanya municipal de seguretat viària que té l'objectiu de conscienciar la ciutadania de la importància de respectar les normes de seguretat vial per evitar els accidents a la ciutat. El missatge de la campanya és 'Prevenció o tolerància? Evita fer mal a les persones! Evita els accidents!'.
Els radars de velocitat instal·lats a Lleida, en funcionament dilluns
Durant els primers quinze dies s'informarà els infractors i un cop passat el període de proves es començarà a multar
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
03 d’agost de 2014 a
les 17:08
Et pot interessar
-
Societat
Mor Josep Maria Cadena, impulsor de l'«Avui», als 90 anys
-
Societat
Els canvis de la DGT en la renovació del permís de conduir que afecten els majors de 65 anys
-
Societat
Els metges estenen la campanya per deixar de fer hores extra als CAP i endureixen la pressió al Govern
-
Societat
Les famílies afectades pels retards amb un nou institut de Barcelona ocupen el carrer
-
Societat
La defensa de Jonathan Andic denunciarà davant un jurat popular la vulneració de la seva presumpció d'innocència
-
Societat
Codi lliure i verificació constant: així s'ha gestat la consulta per avalar (o no) l'acord amb Educació
