Pablo Hasél, Valtònyc i Elgio han fet una crida a la solidaritat ciutadana i a la “lluita” al carrer per denunciar les condemnes a presó per les lletres de les seves cançons o comentaris "ofensius" a les xarxes socials. "A l'Estat no li pot sortir gratis la nostra presó", han avisat els rapers en una taula rodona organitzada aquest dissabte al casal Can Capablanca de Sabadell.
"La nostra llibertat, així com la vostra, depèn de si els surt més car tenir-nos a la presó que al carrer. Cal generar una resposta solidària", ha insistit el lleidatà Hasél, recentment condemnat per l'Audiència Nacional a dos anys i un dia de garjola per "enaltiment del terrorisme i injúries a la Corona" i a una multa de 24.300 euros.
"Ens ataquen a nosaltres perquè som dèbils i és una forma d'aplicar l'autocensura a altres artistes", ha afirmat al seu torn el balear Valtònyc, sentenciat a tres anys i mig de presó també pels delictes "d'enaltiment del terrorisme, calúmnies i injúries greus a la Corona".
Els rapers reclamen mobilització: «A l'Estat no li pot sortir gratis la nostra presó»
"Ens ataquen a nosaltres perquè som dèbils i és una forma d'aplicar l'autocensura a altres artistes", afirma Valtònyc
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de març de 2018 a les 19:55
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 19 de setembre: jornada assolellada amb un canvi de temps a la vista
-
Societat Una nova jornada de protestes sacseja Barcelona davant l'agreujament de l'ocupació israeliana a Palestina
-
Societat Canvi de plans a la Casa de la Premsa: ara s'hi projecta un centre de recerca d'arts escèniques
-
Societat Un miler de voluntaris ajudaran a aprendre català dins d'un projecte d'Òmnium
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 20 i 21 de setembre
-
Societat L'enginyer Luis Ubalde dirigirà l'oficina per coordinar les obres de Rodalies