A les portes de les vacances de Setmana Santa i davant l'alt moviment de viatgers que es preveu aquests dies a Barcelona, la guerra oberta entre el sector del taxi i els conductors VTC és fa més evident que mai i podria desembocar aquest dijous en una nova protesta a l'aeroport de Barcelona.
Els taxistes expliquen que l'aeroport és un "formigueig" de conductors que es dediquen a captar passatge de manera il·legal a través de l'aplicació Cabify, sense acreditar la fulla de ruta que exigeix la normativa per aquest tipus de vehicles, segons denuncia Ivan Sesma, secretari de l'associació professional Elite Taxi, una de les més reivindicatives del sector.
"Ho estem veient a diari i la gent s'enfada per la inacció dels Mossos", assegura aquest portaveu, que diu que "constantment" truquen la policia perquè faci complir la normativa i sol·liciti la documentació a aquests conductors. Sesma assegura que, en lloc d'això, els agents foragiten els "il·legals" sense sancionar-los per evitar conflictes.
Des del sector del taxi denuncien que després de reiterades peticions, la resposta dels Mossos d'Esquadra hauria estat, aquest dimecres, la de multar "indiscriminadament" els taxistes per irregularitats "menors", com aturar el vehicle a la zona del pont aeri per anar al lavabo o no dur el cinturó posat a la cua de la zona de recollida de passatge.
Per la seva banda, fonts dels Mossos d'Esquadra han assegurat a l'ACN que el cos no es dedica a "multar indiscriminadament ni abusivament". Tot i això, els taxistes asseguren que "si dijous es torna a produir aquesta situació es deixarà de donar servei a l'aeroport i ningú en donarà", ja que es bloquejarien els accessos. "No demanem cap favoritisme, sinó que es compleixi la llei", exclama el portaveu d'Elite.
Els taxistes amenacen de bloquejar l'aeroport dijous si no s'intensifiquen els controls contra conductors il·legals
Elite Taxi denuncia una campanya de "multes indiscriminades" dels Mossos per silenciar les seves reivindicacions
ARA A PORTADA
Publicat el 12 d’abril de 2017 a les 18:03
Actualitzat el 12 d’abril de 2017 a les 18:19
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest dijous 20 de novembre: les temperatures arriben als 0 graus
-
Societat
Obre en proves la nova xarcuteria de Marc Ribas a Barcelona: «Hi ha molta feina a fer»
-
Societat
El president de la Conferència Episcopal titlla les lleis de memòria d'«instrument de polarització»
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 19 de novembre: 10 graus de màxima a punts de l'interior
-
Societat
Catalunya registra el màxim històric de denúncies per violència de gènere el 2024
-
Societat
Un estudi constata una tendència a l’alça del teletreball híbrid mentre el 100% complet va a la baixa
