El govern espanyol ha aprovat aquesta setmana el reial decret que permet la venda de tests d'autodiagnòstic, és a dir, d'antígens o d'anticossos, contra la Covid-19 en farmàcies i sense la necessitat de recepta. La mesura va entrar en vigor aquest dijous i, segons les farmàcies, de moment, la demanda ha estat "alta".
El preu dels tests ha estat polèmic. L'executiu espanyol no ha regulat la xifra, i això permet que les farmàcies estableixin el preu que considerin, en funció de la demanda. De moment, aquests primers dies, els tests d'autodiagnòstic s'estan venent en xifres que oscil·len entre els 6 i els 10 euros. La realitat, però, és que el preu és alt comparat amb la resta d'Europa. De fet, a molts països del continent, els tests són gratuïts.
Com reflecteix el mapa, fins a nou països d'Europa ofereixen tests gratuïts a les seves farmàcies. Són els casos de Portugal, França, el Regne Unit, Suïssa, Àustria, Alemanya, la República Txeca, Dinamarca, Noruega i Finlàndia. Alguns d'ells han posat condicionants a la seva distribució, i d'altres els reparteixen de forma il·limitada.
Dels primers n’és un exemple Àustria, on tot ciutadà amb la nacionalitat austríaca pot accedir a cinc tests gratuïts per cada mes de l'any. Això sí, si es té una nacionalitat estrangera, cal pagar-los i són distribuïts també a les farmàcies. El mateix passa a la República Txeca, on cada ciutadà té accés a tres tests ràpids al mes. Suïssa ha optat per seguir una altra política i només ofereix proves gratuïtes a qui encara no s'ha pogut vacunar.
Alemanya és un dels territoris on els tests són gratuïts i il·limitats. Ara bé, no es distribueixen en farmàcies, sinó que són duts a terme per un professional i en els punts en els quals es fan els tests. A diferència del que passa a Catalunya, no cal ni tenir símptomes ni haver estat en contacte amb un positiu per poder fer-se la prova. Els tests d'autodiagnòstic es venen més enllà de les farmàcies, i es poden trobar en qualsevol establiment. El preu no sobrepassa els cinc euros.
En un terme intermedi entre la gratuïtat i l'excés de preu hi ha Espanya, acompanyada d'altres estats, com Itàlia o Bèlgica. Tots tres han optat per no regular els preus dels tests d'autodiagnòstic, però tampoc en limiten la seva venda. Bèlgica ha pogut mantenir els preus a l'entorn dels vuit euros, mentre que a Itàlia, que també ven proves a alguns supermercats, la xifra és més inestable, i se situa entre els sis i els quinze euros. Els Països Baixos i Bulgària marquen dos dels màxims europeus i situen els preus per sobre dels deu euros.
[plantillacoronavirus]
Els tests en farmàcies són gratuïts a gran part d'Europa
Societat
Portugal, França, el Regne Unit, Suïssa, Àustria, Alemanya, la República Txeca, Dinamarca, Noruega i Finlàndia ofereixen proves Covid sense cost per als seus ciutadans
- Test d'antígens en una farmàcia. | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
Política Catalunya és «sanchista» i altres pistes de l'últim CEO abans del 29-N Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Sánchez no té rival a Catalunya, amb ERC i Vox a l'alça i Junts a la baixa, segons l'últim CEO Lluís Girona Boffi
-
Política El PSC confirma la baixada, ERC i Aliança es disputen el segon lloc i Junts recupera terreny Lluís Girona Boffi
-
Política El CIS amplia l'avantatge de Sánchez sobre Feijóo a l'inici de la precampanya del 29-N Bernat Surroca Albet
Publicat el
24 de juliol de 2021 a
les 13:45
Actualitzat el
26 de juliol de 2021 a les
12:00
Et pot interessar
-
Societat
Els rescats al medi natural superen el rècord post-pandèmia: 1.610 actuacions dels Bombers fins al setembre
-
Societat
Nou testimoni en el cas Andic: la jutgessa cita a declarar l'advocat Miquel Roca per la fundació de l'empresari
-
Societat
Rodalies justifica la gestió de l'operatiu de l'eclipsi: una «demanda excepcional» amb recursos «limitats»
-
Societat
Les claus dels nous «Bonus Cultura» a Barcelona: començaran el 2 de novembre i donaran fins a 60 euros per persona
-
Societat
Vaga als supermercats de Catalunya en plena campanya de Nadal: dies i cadenes afectades
-
Societat
L'alta velocitat entre Barcelona i Madrid no recuperarà la normalitat fins a la setmana vinent
