Els treballadors del metro de TMB voten avui en assemblea la nova proposta de mediació de la Generalitat i que ja estat acceptada per l'empresa. La cita d'avui és tota una novetat –l'última proposta no es va sotmetre a consulta– i podria acabar amb un conflicte que ja arrossega tres mesos, que per molts usuaris s'ha fet etern i que ha llastrat la imatge de la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.
Aquest dilluns, quan es complien dotze jornades consecutives d'aturades, el Departament de Treball va presentar una oferta que desencallava la situació i resolia alguns dels aspectes més enquistats de la negociació: la internalització d'algunes feines, la solució als torns per al servei d'atenció al client i la cerca de solucions a alguns incompliments de pactes anteriors.
La Generalitat proposa convertir de temporals a fixos 372 treballadors fins al 2020, un centenar més dels que oferia TMB, així com un increment superior al que proposava Vidal. El Departament ha plantejat un conveni a quatre anys (2016-2019) que combina increments salarials consolidables amb el pagament d'extres variables, que no es quedarien consolidats.
Concretament, per 2016, la Generalitat ofereix un 1% d'augment salarial; per 2017, un altre 1% en taules, més un 1% de forma variable; per 2018, l'augment també seria d'un 1%, més un 1,5% variable; i el 2019 els sous dels treballadors creixerien un 1,5%, més un 1,75% addicional variable. A banda, se'ls garantirà que el seu salari no perdi poder adquisitiu en relació a l'IPC.
Encara que el conflicte es resolgui, Vidal encara té una altra disputa laboral a la taula, la del Bicing. Els treballadors denuncien que els seus sous oscil·len entre els 700 i 950 euros i només suposen un 20% el pressupost del servei de Bicing. A més, critiquen que han de carregar bicis de 23 quilos a un ritme “inacceptable” i per això demanen a la multinacional Clear Channel, que gestiona el servei, i a l’ajuntament una “negociació real”. Ara per ara, continuen amb la seva vaga, que ja s’ha fet notar a la qualitat del servei.
Els treballadors del metro decideixen avui si posen punt i final a tres mesos de vaga
La nova proposta de la Generalitat estableix increments salarials superiors i fa fixes més treballadors temporals | Els sindicats, que no van votar l'última oferta, decidiran en assemblees si acaben amb les aturades

- Un dels vagons del metro un dilluns de vaga | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
-
Així prepara el curs una escola amb 36 llengües diferents a Barcelona: «La clau és la inclusió i la flexibilitat» Marc Orts i Cussó
-
L'escola rural es posa a punt pel nou curs: «Volem que els infants se sentin seu l’entorn i aprenguin a cuidar-lo» Bernat Castanyer Colomer
-
-
Illa admet que no hi haurà normalitat fins que Puigdemont i Junqueras no tinguin l’amnistia Redacció
Publicat el 27 de juliol de 2017 a les 06:55
Actualitzat el 27 de juliol de 2017 a les 07:10
Et pot interessar
-
Societat Rodalies: un de cada quatre combois envellits té incidències en la climatització
-
Societat Dos morts i un ferit en un tiroteig a Sevilla
-
Societat Un home apunyalat durant la primera nit de la Festa Major del Poblenou
-
Societat Aparten un vigilant de seguretat de l'Hospital del Mar acusat d'una agressió transfòbica
-
Societat Complicacions a l'AP-7 i la C-33 al voltant del Circuit de Catalunya per dos accidents
-
Societat Trump critica la multa de Brussel·les contra Google i amenaça amb represàlies