El dimecres passat va tenir lloc a l’antic convent de Sant Agustí una reunió de diversos col·lectius de treballadors d’empreses externalitzades que realitzen diferents serveis per l’Ajuntament de Barcelona. La trobada va ser impulsada pel sindicat CGT i hi va participar Josep Garganté, regidor de la CUP al consistori.
Es va decidir la creació d’una plataforma, que es presentarà a inicis d’abril, per reclamar la municipalització dels serveis que ara duen a terme empreses externalitzades o subrogades. Es vol que la plataforma sigui representativa de diverses organitzacions sindicals i el més transversal possible. També es prepara un manifest adreçat a l’equip de govern municipal per demanar una millora de les condicions laborals d’aquest sector de treballadors.
Hi van ser presents des de personal que es dedica a serveis d’atenció social als d’àmbit cultural, com els punts d’informació dels museus, i treballadors de BTV. Segons un dels presents, la idea que estan madurant és la de constituir una entitat similar al que ha estat la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, la coneguda PAH.
Els treballadors externalitzats de l'Ajuntament de Barcelona s'organitzen
Preparen la creació d’una plataforma similar a la PAH per demanar la municipalització dels serveis que ara fan empreses externes
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de març de 2016 a
les 23:59
Et pot interessar
-
Societat
Collboni destapa la idea de la nova plataforma marina al Fòrum (i encaixa crítiques veïnals i polítiques)
-
Societat
Mouliaá lamenta el canvi de criteri de la Fiscalia en la causa contra Errejón i diu que anirà «fins al final»
-
Societat
Catalunya ha perdut un de cada quatre pisos turístics entre 2020 i 2025
-
Societat
Cinc nadons hospitalitzats a Espanya després de consumir llet de fórmula
-
Societat
Primera sanció de la Generalitat contra una agència per racisme immobiliari: l'odissea d'un llogater de Mataró
-
Societat
Catalunya lidera l'incompliment de serveis mínims de Renfe: circulen 15 vegades menys trens que a Madrid
