El periple del grup de turistes catalans atrapats a Etiòpia està a punt d'arribar a la seva fi. Tots ells ja són a Adis Adeba, la capital del país africà, des d'on seran evacuats diumenge en un vol directe a Madrid. Segons ha informat el Ministeri d'Afers Exteriors del govern espanyol, tots ells han arribat sans i estalvis després d'estar durant vint-i-quatre hores en una base militar. Feia més d'una setmana que s'havien quedat penjats en un allotjament a la zona d'Amhara, on havien esclatat violents enfrontaments entre les milícies Fano i l'exèrcit etíop.
El departament que dirigeix José Manuel Albares ha assenyalat que l'operació ha estat possible després d'intenses negociacions de l'ambaixada amb alts càrrecs del govern etíop, entre els quals hi ha el conseller de Seguretat del primer ministre, als quals s'ha sol·licitat la protecció del grup i la tramesa d'un helicòpter militar per dur a terme l'evacuació via aèria després de comprovar que el trasllat per carretera era inviable per talls i presència de milicians i bandes criminals.
Després de la confirmació de l'enviament de l'helicòpter de les Forces Armades etíops, l'Ambaixada ha coordinat juntament amb el general al comandament de les forces que controlen la zona el trasllat del grup fins a Bahir Dar, on han estat allotjats fins a la seva partida aquest matí dissabte en un vol comercial que els ha traslladat fins a Addis Abeba.
El conflicte va esclatar l'1 d'agost passat a la turística ciutat de Lalibela i es va expandir per tota la regió d'Amhara, dificultant la sortida dels turistes espanyols pel tancament dels aeroports de Gondar i Lalibela, i va impedir el trànsit segur per carretera fins a la capital del país.
Els turistes catalans atrapats a Etiòpia, a punt per tornar a casa
Ja són a la capital del país, des d'on volaran directament a Madrid i arribaran diumenge
- La capital d'Etiòpia, des d'on volaran el grup de turistes catalans -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
«Era la llengua de Gaudí»: més de vint entitats demanen més presència del català en la visita del Papa Pep Martí i Vallverdú | Marc Orts i Cussó
-
Òmnium, ANC, Consell de la República i Lliga Espiritual demanen al Papa que prioritzi el català Redacció
-
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Illa marca distàncies amb els escàndols del PSOE: «El meu partit, el PSC, està lliure de corrupció» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
Publicat el
12 d’agost de 2023 a
les 11:35
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa investiga la relació de la terapeuta de la família Andic en la mort del fundador de Mango
-
Societat
Perd 243.000 euros en una estafa amorosa i el tornen a enganyar quan intentava recuperar-los
-
Societat
El superior de Pare Manyanet va culpar dos germans víctimes d’abusos i els va fer «responsables del que va passar»
-
Societat Caos a Rodalies per robatori de coure: interrompuda l'R8 i retards a l'R2, l'R2 nord i l'R11
-
Societat
Mor Josep Maria Cadena, impulsor de l'«Avui», als 90 anys
-
Societat
Els canvis de la DGT en la renovació del permís de conduir que afecten els majors de 65 anys
