Totes les persones que han rebut la vacuna de Janssen contra la Covid-19 hauran de tornar a passar pels centres de vacunació per completar la pauta a partir del 15 de novembre, segons ha aprovat la comissió de Salut Pública. La proposta dels experts de Sanitat implica administrar una dosi de Pfizer o Moderna als que van rebre la primera desenvolupada per Johnson&Johnson.
Serà un vaccí d'ARN missatger que s'administrarà a uns dos milions de persones, segons els càlculs de l'executiu espanyol. Aquesta segona dosi s'administrarà almenys tres mesos després de l'administració de la primera. El govern estatal també ha informat que les comunitats autònomes començaran a inocular-la prioritzant els grups que marca l'Estratègia Nacional de Vacunació.
La vacuna de Janssen, originalment pensada per ser monodosi, té una efectivitat fins a un 30% per sota de la d'altres d'ARN missatger, com són les de Pfizer i Moderna. En el cas dels que van passar la Covid abans de la primera dosi, no està previst que hagin de rebre ara la segona.
Més de dos milions de persones de tot l'Estat han estat immunitzats amb Janssen, i a Catalunya, unes 350.000, pràcticament totes majors de 40 anys. L'objectiu de Sanitat és començar a aplicar les dosis de recordatori en les persones que van rebre la primera fa més temps.
[plantillacoronavirus]
Els vacunats amb Janssen rebran una dosi de reforç a partir del 15 novembre
Se'ls aplicarà una segona dosi de Pfizer o Moderna a partir dels tres mesos de la primera
- Un vial de la vacuna de Janssen. -
- Salut
ARA A PORTADA
Publicat el
26 d’octubre de 2021 a
les 16:00
Et pot interessar
-
Societat
«Hem fet les coses diferents que Madrid»: com es paga el viatge del Papa a Catalunya?
-
Societat
Govern i Tercer Sector Social signen un acord amb 150 milions en dos anys per a pobresa infantil i sensellarisme
-
Societat
Un cotxe incendiat i quatre ferits en un accident a Sant Sadurní d'Anoia
-
Societat
La frase de Maria Eugènia Gay amb micròfon obert que indigna treballadors de serveis municipals
-
Societat
David Bondia i Gemma Calvet, únics aspirants a la Sindicatura de Greuges de Barcelona
-
Societat
8.000 assistents i 600 cantaires: així rebrà la Sagrada Família al Papa
