Els viatges turístics en submarí estan a punt de ser una realitat. L'empresa Triton Submarines va començar a operar el 2017 a Barcelona amb la idea d'oferir un servei de submarinisme als banyistes del mediterrani, però la idea va evolucionar molt ràpidament.
El Triton 36.000/2 DSV Limiting Factor, el primer vehicle submergible certificat comercialment per treballar a qualsevol profunditat, va batre el rècord mundial el 2019 quan va baixar al punt més profund de la fossa de les Marianes. L'èxit aconseguit va fer que l'empresa apostés pels submarins, amb la idea de transformar-ho a una activitat turística.
Ara, l'empresa ja té construïda la nau que desenvoluparà l'activitat. Es tracta del Triton DeepView 100/24, un vehicle que podrà transportar fins a 24 passatgers i baixar fins als 100 metres de profunditat. La fase en què es troben actualment és la cerca de pilots que puguin conduir el submarí, ja que el primer viatge està previst a finals d'aquest 2022 a l'illa d'Hon Tre, al Vietnam.
"És extraordinari poder aplicar la tecnologia desplegada per arribar al punt més profund del nostre planeta per reinventar els submarins turístics i obrir el fons del mar al gran públic d'una forma completament respectuosa i sostenible", va explicar el director de la companyia, Hector Salvador.
[plantillavirals]
Els viatges turístics en submarí ja són (gairebé) una realitat
El Triton DeepView 100/24 podrà transportar fins a 24 passatgers a 100 metres de profunditat
- El Triton DeepView 100/24, el submarí turístic
ARA A PORTADA
-
-
-
Maduro ja és a Nova York per ser jutjat per «narcotràfic» i «terrorisme», tot i els dubtes legals Redacció
-
Trump assegura que ara controlarà Veneçuela i el seu petroli, però el chavisme planta cara a la seva «transició» Neus Climent
-
Sánchez acusa els EUA de violar el dret internacional i Europa i el PP fan equilibris: totes les reaccions de l'atac a Veneçuela Marc Descals
Publicat el 25 d’agost de 2022 a les 18:45
Et pot interessar
-
Societat
Aquests són tots els premis que es juguen a la loteria del Nen
-
Societat
Mor l'acompanyant d'una motocicleta en un accident a l'AP-7
-
Societat
Mor un home retransmetent un repte en directe a Vilanova i la Geltrú
-
Societat
L'atur se situa com el principal problema dels catalans del S.XXI
-
Societat
Els pastissers preveuen vendre un milió de tortells de Reis
-
Societat
Per què els Reis d'Orient regalen carbó als nens que es porten malament?
