Els vigilants privats podran detenir persones al carrer

La Llei de seguretat privada supera el tràmit al Congrés gràcies als vots del PP, CiU i PNB

Publicat el 10 de desembre de 2013 a les 22:47
Cop al monopoli de la força que només poden exercir els funcionaris de l'Estat. Els vigilants de seguretat privada que hagin obtingut la pertinent autorització podran identificar persones i detenir-les a la via pública. Aquesta és una de les novetats que la Comissió d'Interior del Congrés dels Diputats ha introduït a la Llei de seguretat privada gràcies als vots del PP, CiU i PNB.

La norma ha quedat aprovada amb competència legislativa plena -de manera que no cal que passi pel ple del Congrés- i es debatrà ara al Senat. CiU ha votat a favor del text després d'un període de converses entre el Ministeri de l'Interior i la Conselleria en què, segons la Federació, s'ha aconseguit "preservar l'àmbit competencial de la Generalitat".

En concret, l'esmena que introdueix aquest punt estipula que poden "detenir i posar immediatament a disposició" de les forces de seguretat aquestes persones, i podran fer les tasques de protecció "duent a terme les comprovacions, registres i prevencions necessàries per al compliment de la seva missió".

A més de la possibilitat que els vigilants actuïn amb funcions de policia en algunes circumstàncies, la Llei també preveu que es puguin fer càrrec del perímetre exterior de les presons i regula la seva participació en tasques d'ajuda en cas de catàstrofes.