Els ciberdelinqüents van a l'alça i els mètodes que utilitzen també varien constantment. Si bé la seva fixació en moltes ocasions és la mateixa: robar les dades personals. I una de les vies més recurrents dels estafadors és suplantar el banc, com passa amb l'anomenada com a estafa del fals gestor.
En què consisteix? Doncs la via de contacte és la més habitual: es rep un missatge SMS, una trucada telefònica o un correu electrònic d'un suposat gestor del teu banc. Aquesta comunicació sol produir-se de manera més habitual en mesos de vacances i l'estafador demana les dades personals davant una falsa emergència al compte.
Sigui per veu o per text, el delinqüent anirà amb presses perquè li ofereixis les dades ràpidament i caiguis a la trampa. Quina excusa solen utilitzar? Doncs també s'inventen un fals recàrrec sospitós al compte i et demanen informacions confidencials com són les claus i les contrasenyes del compte bancari com a mètode per solucionar el fals inconvenient.
En afegit, moltes persones cauen en la trampa perquè és molt difícil de detectar la suplantació de la identitat del banc. I és que, mitjançant tècniques informàtiques, alguns estafadors aconsegueixen trucar o enviar missatges amb el mateix número que té l'entitat bancària. Davant l'estafa, ja són diverses les entitats que recorden als seus clients que mai demanaran informació secreta per canals telefònics o de correu.