La comissió especial encarregada d'analitzar com s'aplica l'ordenança de terrasses al districte de Ciutat Vella de Barcelona està en marxa des d'aquest dimarts. L'oposició va forçar la creació d'aquest òrgan en un ple extraordinari el 9 de gener, després que el PDECat, Ciutadans, el PSC i el PP acusessin el govern municipal d'aplicar el reglament de manera arbitrària.
La comissió, que està presidida pel regidor del PDeCAT Raimond Blasi i celebrarà tres sessions: el 12 i el 27 de març i el 9 d'abril, quan s'exposaran les conclusions.
La regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, ha destacat que les sessions serviran per "posar llums i taquígrafs" a l'aplicació de l'ordenança i ha negat que s'hagi aplicat de manera arbitrària. Els grups de l'oposició que van forçar la creació de la comissió han mantingut el to dur emprat en el ple extraordinari del gener. La regidora del PDECat Sònia Recasens ha apuntat que la qüestió és "si el govern voldrà o no posar el focus en desenvolupar l'activitat econòmica que generen les terrasses o tornarà a ser limitador de l'activitat econòmica".
Des de Ciutadans, Koldo Blanco ha assegurat que la comissió és "urgent i molt necessària" perquè s'ha creat una "alarma molt important dins del món de la restauració" al districte, un argument compatit pel regidor del PP Xavier Mulleras.
El regidor del PSC, Daniel Mòdol, ha argumentat que l'òrgan ha de servir per "avaluar fins a quin punt l'ordenança és encertada."
L'oposició va justificar la creació de la comissió per les queixes del Gremi de Restauradors. No és l'únic actor de la ciutat contrari al reglament, ja que la Federació d'Associacions de Veïns (FAVB) va impugnar-lo al desembre. Això sí, per motius totalment diferents als dels restauradors. La federació al·lega que l'ordenança no respecta l'accessibilitat dels veïns, provoca una sobreocupació de l'espai públic i causa contaminació acústica.
En marxa la comissió de seguiment de l'ordenança de terrasses a Ciutat Vella
Societat
L'oposició a forçat la creació d'un òrgan que analitzi com s'aplica l'ordenança de terrasses a Ciutat Vella que emetrà les seves conclusions el 9 d'abril
ARA A PORTADA
-
Internacional De la taca ultra a Alemanya a les «midterm» de Trump: cinc punts calents al món per tancar l'any Pep Martí i Vallverdú
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
05 de març de 2019 a
les 18:32
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fèlix viu una diada històrica i veu descarregar el primer pilar de 9 amb folre, manilles i puntals
-
Societat
Més pressió després de tres mesos de vaga: per què dimarts poden tancar totes les biblioteques de Barcelona?
-
Societat Adif preveu recuperar l'alta velocitat entre Girona i Barcelona «a mitja tarda»
-
Societat
Tenir cura d'una persona amb Alzheimer: «Fa sis anys que no tinc marit»
-
Societat
El martell de plata: la tradició extrema per comprovar que un Papa està mort
-
Societat
Mor atropellat un jove de 16 anys a Castelldefels: el conductor, detingut després de fugir
