Des de dissabte es podrà anar pel carrer sense mascareta, però la nova norma -aprovada oficialment aquest dijous en un consell de ministres extraordinari- té excepcions: caldrà portar una mascareta a mà per si no es pogués mantenir la distància de seguretat de metre i mig i per a accedir a espais tancats, com botigues, restaurants o el transport públic.
"Quan les persones es trobin fora del seu domicili, hauran de disposar a tota hora d'una mascareta per a ús personal per si així fos requerit o en previsió d'aglomeracions o necessitat sobrevinguda en espais interiors o en transport públic", inclou la nova norma. El que no inclou són sancions. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, es limita per ara a assenyalar que és "convenient" fer-ho.
Una altra novetat és que les mascaretes no seran obligatòries en esdeveniments a l'aire lliure, com ara concerts o, des de l'inici de temporada, en estadis de futbol, si els assistents estan asseguts amb una separació d'un metre i mig. Si estan a peu dret, sí que n'hauran de dur.
Els internats en residències no hauran de dur mascareta si hi ha el 80% dels residents vacunats, però el personal haurà de continuar mantenint el rostre tapat. També s'aplicarà aquest criteri en casos similars, com entre els treballadors d'un parc de bombers, ha explicat Darias.
Sí que caldrà portar mascareta en tots els mitjans de transport públic, excepte per als passatgers dels vaixells, tant a la cabina com quan estiguin a coberta, sempre que puguin mantenir la distància mínima. També caldrà mantenir la mesura de protecció en comerços i en tots els espais públics interiors.
"És una mesura ben pensada, des de l'evidència científica", ha defensat Darias, que ha recordat que altres països d'Europa també han flexibilitzat l'ús de la mascareta.
[plantillacoronavirus]
En quines situacions m'hauré de posar la mascareta al carrer?
Societat
Continuarà sent obligatòria a l'aire lliure si no es pot garantir la distància mínima d'1,5 metres
- Gent amb mascareta al carrer Major de Lleida. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Societat Com arribar al 6% del PIB en Educació? Caldria multiplicar per 1,4 el nou finançament Oriol March
-
Política El Govern admet que el 6% del PIB en Educació serà «gradual» i ho vincula al nou finançament Bernat Surroca Albet
-
Política El pacte d'Illa per rellançar l'educació no convenç ni els socis ni l'oposició Lluís Girona Boffi
-
-
Publicat el
24 de juny de 2021 a
les 12:14
Et pot interessar
-
Societat
Detenen un professor de Badalona i entrenador de la base del Joventut per assetjament sexual a dues menors
-
Societat
Catalunya projecta quatre terminals ferroviàries de mercaderies per al 2031
-
Societat
Catalunya pateix el nombre més elevat d'ofegaments mortals des de 2014
-
Societat
Rosa Peral es gradua en Dret a la presó i vol representar-se a si mateixa com a advocada
-
Societat
I si arrisca una mica, president Illa?
-
Societat
Barcelona homenatja Gustau Muñoz amb una placa de memòria al carrer Ferran
