Segons el tipus d'aliment que es vulgui guardar, és aconsellable fer-ho en envasos de metall, vidre o ceràmica en comptes de fer-ho en carmanyoles de plàstic, segons aconsella la influencer experta en nutrició i hàbits saludables Melissa Da Silva, que assegura recollir els consells de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).
Aquesta recomanació és sobretot aplicable quan es volen guardar aliments amb una alta acidesa, com el tomàquet tallat o ratllat, o altres vegetals que no estiguin sencers. També és aplicable a plats cuinats que siguin greixosos, sobretot si encara estan calents. En aquests casos, la influencer aconsella l'ús d'altres envasos, ja que el plàstic pot migrar en petites partícules a l'aliment i acabar en el nostre organisme.
Cal estar alerta, també, als envasos que de nou en nou fan una forta olor de plàstic, ja que les substàncies químiques que allibera contaminarien l'aliment, oimés encara amb l'envàs tancat hermèticament.
Per tot plegat, Da Silva recomana prioritzar l'ús d'envasos d'un altre material, com els metàl·lics, els de vidre o els de ceràmica. La influencer també aconsella no fer servir paper de plata pels mateixos motius que desaconsella el plàstic.
[plantillavirals]
En quins casos no és aconsellable guardar aliments en envasos de plàstic?
Els productes molt àcids o molt greixosos poden provocar la migració de partícules químiques de l'envàs al menjar
ARA A PORTADA
-
«Junts no es pot permetre el luxe de renunciar a governar en tots els àmbits» Pere Fontanals | Oriol March
-
Bacardit i Perramon segellen l'aliança per «recuperar» Manresa: els detalls del «Pacte de la Llum» Pere Fontanals
-
L'efecte Perramon: Aliança Catalana es queda sense el seu «candidat somiat» a Manresa Pere Fontanals
-
-
Publicat el
11 de novembre de 2023 a
les 17:18
Actualitzat el
11 de novembre de 2023 a les
17:28
Et pot interessar
-
Societat
Detenen un home a Barcelona investigat per cinc robatoris violents comesos en 48 hores
-
Societat
El Govern defensa el compromís de Catalunya amb «els drets de les dones de tot el món» pel 8-M
-
Societat
Mor un jove atropellat per una moto a Cornellà de Llobregat
-
Societat
La xarxa ferroviària continuarà amb més de 200 limitacions temporals de velocitat la setmana vinent
-
Societat
Condemnen un cambrer que es va negar a atendre dues clientes per la seva orientació sexual
-
Societat
Les sis noves figures femenines dels carrers de Barcelona
