Joan Josep Artero, exbomber de 63 anys i amb una discapacitat visual des de fa quinze anys a conseqüència de la malaltia de Stargard, i Xavi Manso, mosso d'esquadra de 44 anys que fa de guia, han completat a primera hora d'aquesta tarda la primera etapa del projecte "Tàndem Barcelona - Sarajevo. Superant foscors". Han sortit aquest matí de Barcelona i han arribat a Sant Celoni –població on resideixen- poc després de les dues, cobrint els primers quilòmetres dels 2.200 que faran en tàndem fins a Sarajevo.
Es tracta d'un projecte amb el qual es proposen mostrar com es pot superar la foscor de la ceguesa, i com, amb la solidaritat de tots els participants i col·laboradors, es pot ajudar a les poblacions de Bòsnia a superar la foscor informativa sobre la situació actual que encara es viu a moltes de les poblacions del país, fer visibles les conseqüències i els efectes de la massacre i recordar i fer presents els absents.
Arribada a Srebrenica i Sarajevo
Fins l'11 de juny pedalaran per les carreteres de sis països, fent una mitjana de 150 quilòmetres diaris, amb uns objectius molt clars. Demostrar que qualsevol persona, tingui la discapacitat o les mancances que tingui, pot fer all` que es proposi; Promocionar i impulsar l'esport com a eina integradora de les persones que tinguin alguna discapacitat; i Fer conèixer al món les conseqüències, després de 20 anys, de la sense raó d'una guerra i que ningú oblidi la barbàrie d'una massacre.
En aquest sentit, el 10 de juny arribaran a Srebrenica des d'on els acompanyaran diferents esportistes dels clubs ciclistes de Bòsnia fins arribar a Sarajevo el dia 11 de juny de 2016 on els rebran les institucions de la ciutat, juntament amb el representant de la Fundació Districte 11-Sarajevo, Jasmin Grebric, l'esportista bosnià que al 2015 va realitzar el trajecte entre Sarajevo i Barcelona en bicicleta.
En l'etapa d'avui de Barcelona a Sant Celoni han anat acompanyats d'uns 200 ciclistes de diferents clubs ciclistes, de l'ONCE, i el mateix alcalde de Sant Celoni, Francesc Deulofeu.
En tàndem de Barcelona fins a Sarajevo per «superar foscors»
Societat
Joan Josep Artero i Xavi Manso faran 2.200 quilòmetres en tàndem compromesos amb Bòsnia i amb la integració de persones amb discapacitat
ARA A PORTADA
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
28 de maig de 2016 a
les 17:05
Et pot interessar
-
Societat
El cantant d'Oques Grasses, Josep Montero, escollirà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2026
-
Societat
Mor un motorista a l'Eixample atropellat per un conductor alcoholitzat que ha fugit
-
Societat
L'estació de Verdaguer recupera el ple funcionament després de les obres: «El passadís és molt més còmode»
-
Societat
La Universitat de Barcelona pateix un atac informàtic a les portes de l'inici de curs
-
Societat
Els Mossos sospiten que la terapeuta dels Andic va fer la ruta de Montserrat 14 dies abans de la mort d'Isak
-
Societat Un robatori de cable provoca retards de 15 minuts en l’alta velocitat entre Barcelona i Madrid
