L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i l'alcaldable de PSC, Jaume Collboni, se les han tingut a les xarxes arran d'una entrevista concedida pel socialista a El Periódico en què no tancava la porta a pactar amb PDECat, Ciutadans o PP en el marc d'un "govern de concentració".
Collboni assegura que si guanya les eleccions municipals del 26 d'abril, proposarà formar un executiu local de concentració del qual només exclouria Vox i CUP, els quals fica al mateix sac titllant-los d'"extrems".
Colau ha sortit al pas de les declaracions i ha recriminat al candidat del PSC que "s'ofereixi" per governar amb el PDECat, Ciutadans i el PP. "Aquesta deriva cap a la dreta és una mala notícia per Barcelona i per les polítiques progressistes", ha etzibat l'alcaldessa.
Collboni no ha tardat a respondre i ha retret a Colau que "trenqués" el govern d'esquerres format per Barcelona en Comú i el PSC. "Vas posar la ciutat en mans de l'independentisme", assegura el socialista, alhora que reivindica la seva candidatura com "l'alternativa d'esquerres no independentista".
La resposta des d'ERC
L'alcaldable dels republicans, Ernest Maragall, tampoc s'ha quedat indiferent davant les declaracions de Collboni. "El que està fent amb aquestes declaracions és blanquejar el tripartit del 155", ha afirmat Maragall, afegint que amb aquestes condicions és "impossible que ERC arribi a qualsevol mena d'acord o pacte" amb els socialistes.
La CUP també citica Collboni
Les de Colau no han estat les úniques crítiques que ha rebut Collboni arran de la seva voluntat d'excloure CUP i Vox d'un hipotètic govern de concentració.
Els cupaires han retret a l'alcaldable del PSC que els fiqui al mateix sac que la ultradreta. "No distingir entre feixisme i antifeixisme és molt perillós perquè no és el mateix ser feixista que lluitar contra el feixisme", argumenten.
Enganxada entre Colau i Collboni pels pactes postelectorals a Barcelona
Societat
L'alcaldessa retreu a l'alcaldable del PSC que no tanqui la porta a pactar amb PDECat, Ciutadans i PP i Collboni l'acusa d'haver "trencat" un govern d'esquerres
ARA A PORTADA
-
Política Els oasis del País Basc i Galícia: per què l'extrema dreta hi és irrellevant? Bernat Surroca Albet
-
Societat Vicenç Sanclemente reclama «un pacte contra la gentrificació» al pregó de les Festes de Gràcia Pau Espí Solé
-
Societat Reivindicar la vila en ple auge del turisme: «Sents que les festes de Gràcia no són les d'abans» Eloi Martí
-
Societat Què no et pots perdre de les Festes de Gràcia 2026: carrers guarnits, concerts i tota la programació Neus Climent
-
Publicat el
11 de març de 2019 a
les 18:52
Et pot interessar
-
Societat
Un terratrèmol de magnitud 5 sacseja Granada de matinada
-
Societat
El Marroc assegura haver impedit un intent de centenars de migrants d'arribar a Ceuta
-
Societat
Una vintena d'estacions de Renfe i Adif en obres durant l'estiu
-
Societat
«Pirineu Català», un principi i un escut
-
Societat
L'Associació Buchenwald celebra que la Model sigui la nova seu del Memorial Democràtic
-
Societat
Esprint final de Collboni: les claus dels darrers mesos de mandat a Barcelona
