En la seva providència, el TSJC va dictaminar, el 29 de juliol passat, que després dels informes dels inspectors d'Ensenyament s'arriba a la conclusió que el nen va rebre "ensenyaments amb la presència vehicular de l'idioma castellà", i per tant es dóna per "conclòs el present incident d'execució de sentència".
Ensenyament va al·legar davant del TSJC que el noi va rebre a 4t d'ESO, el curs passat, les assignatures d'educació física, religió, matemàtiques i física i química en castellà. A més, assegurava que "els professors tenen cura de comprovar que l'alumne no té cap problema de comprensió, malgrat que l'alumne segueix perfectament les explicacions en català".
En les seves al·legacions del mes de juny, el pare del nen deia que l'atenció en castellà no es va fer per ordre d'Ensenyament sinó perquè l'escola ho feia "per pròpia iniciativa". A més, recorda que durant molts cursos no va rebre classes en castellà, ja que ho va demanar el 2006, i demana que se li asseguri el castellà durant el Batxillerat, cosa que el TSJC no garanteix.
Ensenyament compleix amb l'escolarització en castellà
El TSJC dóna la raó al departament en un dels casos de famílies que van demanar que s'atengués el seu fill en castellà com a llengua vehicular
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de setembre de 2013 a les 17:26
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha conclòs que el Departament d'Ensenyament ha atès correctament un alumne que havia sol·licitat que se l'atengués en castellà com a llengua vehicular. El noi és fill d'una de les primeres famílies que va demanar que els professors l'atenguessin en castellà i va recórrer als tribunals per defensar la seva posició. Després de la sentència del Tribunal Suprem que obria la porta a desvirtuar la immersió lingüística, els pares van demanar al TSJC que fes aplicar la sentència, però ara el mateix TSJC diu, almenys en aquest cas, que es va atendre bé el noi.
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
