Plataforma per la Llengua ha presentat un recurs d'empara al Tribunal Constitucional (TC) contra l'"exclusió" de les entitats en defensa del català del procés judicial del 25% de castellà a les aules de Catalunya.
En un comunicat, l'entitat ha explicat que l'han presentat juntament amb les organitzacions amb les quals van formar un "front comú per tombar la interlocutòria i, a través d'un tràmit diferenciat, per aconseguir la nul·litat de la sentència" del Tribunal Suprem (TS).
Per a Plataforma per la Llengua, hi ha hagut "una triple vulneració" de drets fonamentals: el dret a la tutela judicial efectiva, el dret a la igualtat de tracte i no discriminació i el dret a tenir el jutge predeterminat per la llei.
El passat mes de febrer, el Suprem va decidir no admetre a tràmit el recurs de cassació presentat per Plataforma per la Llengua contra la resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que deixava fora del procés judicial totes les entitats que pretenien recórrer contra la interlocutòria.
Per contra, des de l'entitat han lamentat que el tribunal català acceptés com a parts interessades "dues entitats en defensa del castellà, Assemblea per una Escola bilingüe i Parlem Español".
[plantillavirals]
Entitats en defensa del català fan front comú al TC per poder ser a la causa del 25%
Plataforma per la Llengua denuncia "una triple vulneració" de drets fonamentals després que el TSJC i després el Suprem només acceptessin organismes com Assemblea per una Escola bilingüe i Parlem Español
Ara a portada
Publicat el 04 d’abril de 2024 a les 19:34
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 24 d'abril: es manté l'ambient assolellat
-
Societat Multes de fins a 250 euros per fer servir el mòbil amb volum al transport públic de Portugal
-
Societat Tanca un històric col·legi català amb 106 anys d'història
-
Societat Revilla considera que el rei emèrit podria recuperar el seu prestigi «portant els diners a Espanya»