Entra en servei la variant d'Olost

Publicat el 28 de juliol de 2013 a les 14:19
Avui ha entrat en servei la variant d'Olost, de 2,5 km Foto: ACN

La variant d'Olost permet des d'avui evitar el pas per l'interior del nucli tot connectant la BV-4405 i la C-154. La construcció de la nova carretera, de 2,5 quilòmetres per l'est del municipi, ha comptat amb un pressupost de 9,1 MEUR. Compta amb dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres d'amplada, i dos vorals d'1 metre. La variant s'integra en les obres de condicionament dels 22 quilòmetres de carretera entre Olost i Olvan, amb una inversió de 41 MEUR i que tenen l'objectiu de millorar la connexió entre Osona i el Berguedà. Així mateix, ha acostat dos eixos viaris importants de la xarxa viària catalana com l'eix Transversal (C-25) i l'eix del Llobregat (C-16).
 
El traçat de la nova carretera s'inicia a la C-154, al sud-est del nucli urbà d'Olost. A uns 175 metres, s'ha format una intersecció en forma de 'T' per a l'accés a una indústria. En aquesta intersecció, s'ha construït un tercer carril central per a facilitar els girs a l'esquerra. A continuació, s'ha format una altra intersecció en 'T' amb carril central de gir que constitueix l'accés sud a Olost. En aquest punt, s'ha millorat un tram d'uns 230 metres de la carretera cap al nucli urbà.
 
Posteriorment, la variant creua el torrent de Sant Genís, amb un viaducte de 100 metres de longitud. Passat el viaducte, s'ha construït un pas inferior per a donar continuïtat al camí de les Roques de la riera i després, es creua el torrent del Molí de Sallent, mitjançant un viaducte de 130 metres. Per sota d'aquest, s'ha reposat un tram del camí de Comalrema. La variant té després un pas inferior per donar continuïtat al camí de Pela, que accedeix cap a una granja i a una zona industrial. Posteriorment, un altre viaducte de 180 metres permet creuar la riera d'Olost i donar pas a un camí.
 
Finalment, la variant incorpora una altra intersecció en 'T' amb carril central de gir, que constitueix l'accés al nord d'Olost. Paral·lelament, s'han condicionat uns 300 metres de la via d'accés al nucli urbà. El traçat finalitza a la BV-4405 (cap a Prats de Lluçanès).