Espanya enviarà divendres a Ucraïna 1.370 llançagranades i 700.000 cartutxos de fusells i metralladores i de metralladores lleugeres. La ministra de Defensa, Margarita Robles, ho ha anunciat en una entrevista a Antena 3, un anunci que confirma, així, el que feia hores abans al Congrés dels Diputats el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, que aquest matí evidenciava un canvi de criteri de la Moncloa respecte de dilluns i revelava l'enviament de material militar ofensiu al país envaït per Rússia.
Robles ha explicat que el material bèl·lic s'enviarà en dos avions de l'exèrcit de l'aire espanyol fins a la frontera entre Polònia i Ucraïna, on autoritats ucraïneses el recolliran. Robles ha detallat que aquest és un primer enviament i ha afirmat que és "molt important" perquè permet "la defensa molt individualitzada, és a dir, pot ser utilitzada per persones que no tenen una gran experiència en l'ús d'armes".
Fins ara el govern espanyol havia afirmat que no trametria material ofensiu fora dels mecanismes adoptats per la Unió Europea. Aquest dimecres, però, l'executiu estatal ha canviat de criteri i ha informat que també n'enviaria de manera directa.
[plantillaucraina]
Espanya enviarà a Ucraïna 1.370 llançagranades i 700.000 cartutxos de fusell i metralladora
Societat
El material s'enviarà aquest divendres per via aèria fins a la frontera polonesa
- El líder d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián, en la conferència d'aquest dimarts -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política Junts conté la respiració davant l'auge d'Aliança i el veredicte europeu sobre l'amnistia Oriol March
-
-
Política Aliança no fa por a Vox i Sánchez ho té fet a Catalunya: la lletra petita del CEO Bernat Surroca Albet
-
-
Política La desfeta de Junts fa que Aliança ja lluiti pel segon lloc amb ERC, segons el CEO Lluís Girona Boffi
Publicat el
02 de març de 2022 a
les 22:55
Actualitzat el
15 de gener de 2024 a les
16:57
Et pot interessar
-
Societat Augmenten a 3.889 els morts pel doble terratrèmol a Veneçuela
-
Societat
Moren 12 persones en un incendi forestal a Almeria
-
Societat
Detenen un home per drogar i fer tocaments a dones al barri de Vallvidrera
-
Societat
Els tècnics avaluaran dissabte si els desallotjats per l'esvoranc de l'L9 poden tornar a casa
-
Societat Desallotgen un tren i l’estació de metro d’Urquinaona per llançament de gas pebre
-
Societat
Els Mossos detenen dos joves després d'una estrebada al metro de Barcelona
