El Vaticà ha rebut centenars de queixes de bisbes sobre batejos mal fets. Aquest dissabte, la cúria vaticana ha explicat que els sagraments i les seves pròpies fórmules "no admeten canvis i, per tant, cal respectar-los o es consideraran il·lícits". En aquest sentit, a través del dicasteri de la Doctrina de la Fe, el Vaticà ha emès un document que deixa molt clar que s'han trobat amb gent que han rebut un baptisme "erroni", perquè no segueix els paràmetres adequats, i han de tornar a fer-lo.
Des de la cúria, han admès que localitzen persones implicades en "repeticions del baptisme o de la confirmació" perquè no han seguit els passos que determinen les escriptures cristianes. A través del document Gestis Verbis publicat aquest dissabte, un bon nombre de bisbes han emès queixes al Vaticà, que s'ha vist obligat a escriure i fer públic aquest comunicat per deixar ben clara la posició de l'Església.
Des del Vaticà treballen per trobar tots aquells fidels que haurien comès un error en el baptisme, en la confirmació i en el bateig, perquè han de repetir-ho tot per seguir el seu camí dins de la fe cristiana. No han donat noms, ni casos, però des de l'Església aixequen el dit per advertir que cal estar molt segurs de com es fa el baptisme.
[plantillavirals]
Estàs batejat? Compte, perquè l'Església avisa que algunes persones podrien no haver-ho fet bé
Societat
El Vaticà assegura que cal seguir les fórmules adequades perquè "no admeten canvis" i asseguren que hi ha massa gent que ho han de repetir
ARA A PORTADA
-
Política Snooker | Dos anys de Salvador Illa: unir i servir no era tan fàcil Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
Política Aliança PSC-ERC-Comuns, any dos: una entesa operativa que mira de reüll els tribunals Bernat Surroca Albet
-
Política De l'aparició fugaç al retorn definitiu: Junts manté totes les esperances en Carles Puigdemont Lluís Girona Boffi
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
Publicat el
03 de febrer de 2024 a
les 17:54
Et pot interessar
-
Societat
Controls aleatoris a l'aeroport del Prat als passatgers procedents d'Itàlia en plena vaga de Groundforce
-
Societat
Fer viure una gelateria al centre de Barcelona: «El 80% dels clients a l’estiu són estrangers»
-
Societat
Sense sort: el Pirineu no veurà un eclipsi total de Sol fins al 2433
-
Societat
Detenen un pare i un fill catalans al Paraguai per l'assassinat de dues persones
-
Societat
Batlle espera que l'enduriment de penes per armes de foc i drogues esquivi la «lentitud legislativa»
-
Societat
Renfe «capgira» el funcionament dels ascensors i les escales mecàniques a les estacions
