Alerta important per als usuaris de Netflix. Una estafa recent intenta robar les dades de les persones registrades a la plataforma de continguts audiovisuals. Com arriba aquest intent d'engany? Doncs amb una de les tècniques més tradicionals i, a la vegada, habituals: els missatges al mòbil.
Diferents usuaris han rebut en les últimes setmanes un SMS en què se'ls explica que l'últim pagament del servei s'ha rebutjat. En el mateix text es demana que si volen mantenir el compte actiu cal clicar en un enllaç per pagar els diners corresponents a la subscripció. Com sol passar amb aquesta mena d'enllaços, es tracta d'una estafa.
⚠️ Alerta! Has rebut un missatge que demana fer un pagament per no perdre el compte de @NetflixES? Es tracta d'una #estafa a través d'SMS.
— Agència de Ciberseguretat de Catalunya (@ciberseguracat) October 2, 2024
Protegeix-te dels missatges de text fraudulents👇https://t.co/q4gSWms4HLpic.twitter.com/mdjXsGaorv
Cal dir que el mètode no és nou. L'Agència de Ciberseguretat de Catalunya va detectar l'estafa amb Netflix el passat octubre i va demanar no respondre aquesta mena de missatges. Cal recordar que aquest mètode de suplantació d'identitat d'empreses és una de les tècniques més utilitzades.
Els missatges solen tenir un caràcter urgent per posar nerviós el receptor i que aquest caigui en l’estafa, com passa en el cas que una subscripció de Netflix no s'ha pagat a temps. Si per error s'obre l'enllaç o es faciliten dades personals cal fer captures de pantalla i denunciar-ho davant de les autoritats corresponents.