Ja és oficial. Des d'aquest dimecres bona part dels peatges catalans desapareixen. Els usuaris que transiten per l'AP-7, l'AP-2, la C-32 i la C-33 ja no hauran de parar-se a pagar per poder seguir circulant. A les dotze de la nit decauen definitivament les concessions no renovades -tot i que les barreres s'han començat a aixecar al voltant de les vuit del vespre- i la ciutadania ha sortit a celebrar-ho.
Martorell ha estat un dels llocs protagonistes del vespre. Un cop s'han aixecat les barreres, molts conductors tocant el clàxon han passat pels carrils del que és el segon peatge més antic de Catalunya. Feia més de 50 anys que existia. Juntament amb l'aixecament de barreres, operadors de l'empresa han acabat d'instal·lar els senyals on s'indicava la velocitat màxima a què es podia passar per les cabines, de 30 quilòmetres per hora.
El peatge de Martorell es va inaugurar el gener de 1972, després que desembre de 1971 entrés en funcionament el tram de l'AP-7 entre Molins de Rei i Martorell. Les llargues cues tant a l'inici com al final de períodes vacacionals i les diverses mobilitzacions que s'hi ha celebrat l'han convertit en un dels més icònics de les autopistes catalanes.
Durant els pròxims dies, la velocitat als diferents punts de control estarà limitada a 30 quilòmetres per hora, tal com indica la senyalització a la zona. La limitació estarà vigent fins que es completin les tasques de demolició dels peatges, que han de permetre habilitar el pas lliure de tots els carrils de l'autopista.
Una altra de les mobilitzacions ha estat al peatge de l'AP-7 a Vila-seca i Salou. Els membres de l'entitat 'Prou, AP-7 gratuïta ja' han organitzat una marxa lenta per celebrar la gratuïtat de la via. Una desena de turismes i camions han circulat lentament uns 800 metres entre Vila-seca i Salou amb pancartes reivindicatives.
L'acció ha servit per rememorar la lluita de l'entitat durant els darrers anys, que ara es transforma en el moviment 'Mai més'. L'objectiu de la plataforma serà evitar la implementació de qualsevol nou tipus de pagament, com podria ser el sistema de vinyeta. El portaveu de l'entitat, Llorenç Navarro, ha assenyalat que aquestes vies s'han amortitzat abastament al llarg dels anys i que ara "passen a ser públiques".
Eufòria per l'adeu dels peatges a les autopistes catalanes
Diversos ciutadans s'apleguen prop dels peatges que desapareixen per celebrar la decisió mentre els conductors toquen el clàxon
- Participants en la marxa lenta organitzada per l'entitat 'Prou, AP-7 gratuïta ja' | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
Més enllà de la prohibició de Barcelona: què pensen fer amb els pisos turístics Girona, Tarragona i Lleida? David Cobo
-
Jordi Pujol, el llegat (IV): què és el pujolisme i com es va construir? Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
«El pujolisme és el període més fèrtil de construcció d'estructures d'estat» Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
«Som fills del pujolisme quan creiem en una capacitat d'autogovern més gran de la que exercim» Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
Jordi Pujol, el llegat (III): ambició familiar a l'ombra del pare Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el 31 d’agost de 2021 a les 23:00
Actualitzat el 31 d’agost de 2021 a les 23:06
Et pot interessar
-
Societat
Salomé Pradas, la consellera de la dana: «Jo volia contar el que havia passat, però Mazón m'ho va prohibir»
-
Societat
El temps d'aquest dilluns 1 de desembre: no s'esperen ruixats, però sí més fred
-
Societat
La factura dels grafitis als trens de Rodalies: 6,2 milions d'euros el 2025
-
Societat
El mètode «punxarodes»: la tècnica d'una banda que atracava turistes al centre de Barcelona
-
Societat
Els gossos, els nous «fills» dels catalans: proliferen escoles bressol, perruqueries i fisioterapeutes canins
-
Societat
Afectacions a l'R2sud, R13, R14, R15 i R16 per una incidència aquest dissabte al matí
