Els experts diuen que la ingesta d'insectes és el futur. El seu valor proteic i nutricional, juntament amb la gran disponibilitat i la reduïda petjada ecològica que té la seva gestió fan que esdevingui una opció especialment viable. És per això que la Comissió Europea ha donat via lliura per a la comercialització de noves espècies destinades al consum humà.
De la nova llista aprovada per l'Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA), destaca el nom d'Alphitobius diaperinus, conegut popularment com la larva de l'escarabat de la femta. És el quart insecte avalat per a ser consumit des de 2018. Això sí, les persones intolerants als crustacis han d'anar amb compte, ja que les autoritats alerten que poden patir reaccions al·lèrgiques.
[noticiadiari]2/251535[/noticiadiari]
D'altra banda, també s'ha validat la comercialització per a fins alimentaris de grills domèstics (Acheta domesticus), en format sec o en pols. Ambdós insectes se sumen als ja acceptats: el cuc de la farina (Tenebrio molitor) i la llagosta migratòria (Locusta migratoria). Per a les persones interessades, cal saber que es poden consumir de maneres diverses. Integrats en productes com el pa, amb pasta, en pizzes o en salses, segons recull FACUA-Consumidors en Acció.
[plantillavirals]
Europa amplia la llista d'insectes autoritzats pel consum humà: totes les novetats
La Comissió Europea permet el consum de la larva de l'escarabat de la femta i el grill domèstic en pols
- Un recipient amb larves -
- Pexels
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de gener de 2023 a les 19:45
Et pot interessar
-
Societat
Cavalcada de Reis de Barcelona 2026: horari, recorregut i novetats
-
Societat
El temps del cap de setmana del 3 i 4 de gener: inestabilitat abans de la neu i el fred per Reis
-
Societat
Descobreixen un nou planeta errant pròxim a la Terra
-
Societat
Detingut un home per obligar un empleat a treballar 13 hores diàries sense cobrar
-
Societat
La policia alerta de l'estafa del fals caixer: l'engany per entrar als comptes de les persones grans
-
Societat
Aquestes són les carreteres amb més accidents mortals de Catalunya el 2025
