Els Bombers de la Generalitat han donat per extingits els dos incendis de Tivissa, aquest divendres a la tarda. Durant tota la jornada cinc camions d'aigua i un vehicle lleuger de comandament, han estat revisant el perímetre per descartar punts calents.
Segons dades provisionals dels Agents Rurals, el primer incendi de Tivissa a la zona de Llumeners es va declarar aquest dijous a les 12.14 hores i ha afectat 1 hectàrea. Fins a 30 dotacions terrestres i 7 mitjans aeris van treballar a la zona.
[noticiadiari]2/260900[/noticiadiari]
Pel que fa a l'altre incendi, també iniciat a Tivissa, a 2,5 km de distància del primer, a la zona de Toa, l'avís es va donar a les 14.23 hores. Segons dades provisionals, l'incendi ha afectat 7,2 hectàrees. En aquest cas, fins a 39 dotacions terrestres i 13 mitjans aeris van treballar per apagar i controlar les flames.
Pel que fa a les causes dels focs, segons Agents Rurals en ambdós casos es treballa en la hipòtesi principal d'un llamp com a causant dels incendis. No obstant això, encara s'estan fent tasques d'investigació en el segon foc, ja que fins avui no s'ha pogut accedir a la zona.
El cos recorda que per aquest dissabte es preveu l'activació del nivell 2 del Pla Alfa a 20 comarques per elevat perill d'incendi forestal. Es fa una crida a la prudència davant qualsevol activitat en el medi natural que pugui ocasionar un incendi i recorda trucar al 112 en el cas de veure una columna de fum.
[plantillavirals]
Extingits els dos incendis forestals de Tivissa
La causa d'ambdós focs hauria estat un llamp i durant el dia d'avui han estat revisant el perímetre per descartar punts calents

- Columna de fum del segon incendi de Tivissa -
- ACN

- Columna de fum del segon incendi de Tivissa -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’agost de 2023 a les 18:45
Et pot interessar
-
Societat Red Eléctrica demana aplicar canvis «urgents» per evitar una nova apagada
-
Societat El temps d'aquest dijous 9 d'octubre: alerta per pluges intenses a 22 comarques
-
Societat Plataforma per la Llengua i sindicats educatius insten el Govern a recuperar les tres hores de català al batxillerat
-
Societat Els joves catalans creients són més practicants que la gent gran
-
Societat Més de 4.000 euros: el preu mitjà d'un servei funerari a Catalunya
-
Societat Còctel d'aturades a Catalunya el 15 d'octubre: totes les vagues i mobilitzacions que coincideixen