Moltes benzineres d'arreu de Catalunya, sobretot aquelles amb un preu més econòmic, registren intenses cues de turismes des de fa dies davant la imminent eliminació del descompte de vint cèntims que va assumir l'Estat el passat mes de març, en un intent de fer front al desmesurat increment de preus dels combustibles d'aquest 2022.
A partir de l'1 de gener, o sigui, de diumenge, l'Estat deixarà de subvencionar cada litre de gasolina i dièsel amb vint cèntims i omplir el dipòsit s'encarirà automàticament tornant a preu de tarifa, un preu que s'ha anat moderant els darrers mesos.
Tot i la moderació del preu dels combustibles, ningú no vol deixar d'aprofitar el descompte actual i les benzineres de Manresa i el Bages, igual que les de la resta de països, viuen una autèntica fal·lera de conductors de turisme per omplir el dipòsit dels seus vehicles fins a l'última gota.
Si bé, l'Estat només mantindrà la subvenció dels vint cèntims per litre a camioners, transportistes i personal del sector primari com agricultors i pescadors. La mesura ha estat vigent durant nou mesos, però es deixarà d'aplicar pel seu impacte fiscal i perquè només beneficia qui té cotxe i no qui es troba en una situació més vulnerable, segons va anunciar el govern de Pedro Sánchez.
[plantillavirals]
Fal·lera a les benzineres per omplir el dipòsit davant la imminent retirada del descompte de vint cèntims
Societat
A partir d'aquest diumenge, 1 de gener, el preu de la gasolina i el dièsel deixarà d'estar subvencionat per a la majoria de vehicles
ARA A PORTADA
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
-
Política Nou anys dels atemptats del 17-A sense conclusions fermes de la investigació al Congrés Lluís Girona Boffi
-
Societat L'homenatge a les víctimes del 17-A a Barcelona pressiona el Congrés per la investigació dels atemptats ACN
-
Política Illa defensa la «democràcia» davant «l'odi i la barbàrie» en l'aniversari del 17-A Gerard Mira
-
Política El president de Ceuta llança un ultimàtum a Pedro Sánchez per la crisi migratòria Gerard Mira
Publicat el
30 de desembre de 2022 a
les 18:01
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos alerten d'una nova estafa emergent que et pot fer perdre tots els diners
-
Societat
Catalunya envia un nou equip de Bombers a l'Aragó per fer front a l'incendi que afecta el territori
-
Societat
L’herba groga i el Plater verd
-
Societat
El govern espanyol nega que hi hagi un «col·lapse sanitari» a Ceuta
-
Societat
L'auge migratori deixa Catalunya a punt de superar la població d'Andalusia
-
Societat
Radiografia de la religiositat en els joves: buscar la transcendència sense la rigidesa tradicional
