Moltes benzineres d'arreu de Catalunya, sobretot aquelles amb un preu més econòmic, registren intenses cues de turismes des de fa dies davant la imminent eliminació del descompte de vint cèntims que va assumir l'Estat el passat mes de març, en un intent de fer front al desmesurat increment de preus dels combustibles d'aquest 2022.
A partir de l'1 de gener, o sigui, de diumenge, l'Estat deixarà de subvencionar cada litre de gasolina i dièsel amb vint cèntims i omplir el dipòsit s'encarirà automàticament tornant a preu de tarifa, un preu que s'ha anat moderant els darrers mesos.
Tot i la moderació del preu dels combustibles, ningú no vol deixar d'aprofitar el descompte actual i les benzineres de Manresa i el Bages, igual que les de la resta de països, viuen una autèntica fal·lera de conductors de turisme per omplir el dipòsit dels seus vehicles fins a l'última gota.
Si bé, l'Estat només mantindrà la subvenció dels vint cèntims per litre a camioners, transportistes i personal del sector primari com agricultors i pescadors. La mesura ha estat vigent durant nou mesos, però es deixarà d'aplicar pel seu impacte fiscal i perquè només beneficia qui té cotxe i no qui es troba en una situació més vulnerable, segons va anunciar el govern de Pedro Sánchez.
[plantillavirals]
Fal·lera a les benzineres per omplir el dipòsit davant la imminent retirada del descompte de vint cèntims
A partir d'aquest diumenge, 1 de gener, el preu de la gasolina i el dièsel deixarà d'estar subvencionat per a la majoria de vehicles
ARA A PORTADA
-
Israel bombardeja de nou Teheran mentre l'Iran promet una venjança «devastadora» per la mort de l'aiatol·là Redacció
-
-
«Sirât» i «Los domingos» es reparteixen els Goya de Barcelona en una gala marcada per la reivindicació internacional Víctor Rodrigo | Laura Vilalta
-
Albert Serra, increpat per activistes animalistes a les portes dels Goya de Barcelona Víctor Rodrigo
Publicat el
30 de desembre de 2022 a
les 18:01
Et pot interessar
-
Societat
El moviment per l'habitatge clama contra la caiguda de la moratòria dels desnonaments
-
Societat
«Comprar, reformar i posar en lloguer no és una pràctica especulativa»
-
Societat
El renaixement dels tramvies a Catalunya, 75 anys després del principi de la fi
-
Societat
La primera revolta contra Franco: 75 anys de la vaga de tramvies
-
Societat
El catolicisme conservador es repensa a Barcelona
-
Societat
Com es contagia la grip porcina i quins són els seus riscos?
