Moltes benzineres d'arreu de Catalunya, sobretot aquelles amb un preu més econòmic, registren intenses cues de turismes des de fa dies davant la imminent eliminació del descompte de vint cèntims que va assumir l'Estat el passat mes de març, en un intent de fer front al desmesurat increment de preus dels combustibles d'aquest 2022.
A partir de l'1 de gener, o sigui, de diumenge, l'Estat deixarà de subvencionar cada litre de gasolina i dièsel amb vint cèntims i omplir el dipòsit s'encarirà automàticament tornant a preu de tarifa, un preu que s'ha anat moderant els darrers mesos.
Tot i la moderació del preu dels combustibles, ningú no vol deixar d'aprofitar el descompte actual i les benzineres de Manresa i el Bages, igual que les de la resta de països, viuen una autèntica fal·lera de conductors de turisme per omplir el dipòsit dels seus vehicles fins a l'última gota.
Si bé, l'Estat només mantindrà la subvenció dels vint cèntims per litre a camioners, transportistes i personal del sector primari com agricultors i pescadors. La mesura ha estat vigent durant nou mesos, però es deixarà d'aplicar pel seu impacte fiscal i perquè només beneficia qui té cotxe i no qui es troba en una situació més vulnerable, segons va anunciar el govern de Pedro Sánchez.
[plantillavirals]
Fal·lera a les benzineres per omplir el dipòsit davant la imminent retirada del descompte de vint cèntims
Societat
A partir d'aquest diumenge, 1 de gener, el preu de la gasolina i el dièsel deixarà d'estar subvencionat per a la majoria de vehicles
ARA A PORTADA
-
Política La Generalitat creua els dits perquè la fragilitat de Sánchez no entorpeixi la reforma del finançament Bernat Surroca Albet
-
Societat El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director Bernat Surroca Albet
-
Política El Govern admet que la xifra de migrants regularitzats a Catalunya superarà les previsions Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tribunal Suprem obre la porta a paralitzar la regularització extraordinària de migrants Redacció
-
Internacional El Tribunal Suprem rebutja l’intent de Trump d’acabar amb la ciutadania per naixement Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
30 de desembre de 2022 a
les 18:01
Et pot interessar
-
Societat «Com feia la meva tia»: Albert Batlle envia els barcelonins al Corte Inglés per refugiar-se de la calor
-
Societat Gairebé el 90% dels funcionaris docents obté la primera plaça escollida per al curs vinent
-
Societat
Així serà la nova xarxa de Rodalies i Regionals: noves línies, perllongacions i millors freqüències
-
Societat El Parlament aprovarà la reclassificació professional del personal laboral d'atenció educativa
-
Societat
FGC convoca 42 places de maquinista per a la futura línia R-Aeroport
-
Societat
Desconvocada la vaga de les bugaderies industrials prevista per al 6 i 7 de juliol
