Els efectius del TEDAX haurien localitzat restes de peròxid de cetona, un potent i volàtil explosiu, que els terroristes haurien estat manipulant a la casa sinistrada d'Alcanar. La seua fabricació, a base de materials barats i fàcils d'aconseguir -cetona, aigua oxigenada i àcid sulfúric-, requerix una curosa manipulació en fred per la seua elevada inestabilitat. Es tracta d'una substància que ja hauria estat utilitzada recentment en atemptats com els de París el passat 2015 o Londres el 2005. Anteriorment, també s'hauria utilitzat, ocult en la sola d'una sabata, en un intent de fer esclatar un avió en ple vol a finals de 2001.
A més, este divendres, els Bombers han retirat fins a 105 bombones de butà, algunes del tipus que es comercialitza a França.
Pels volts de tres quarts de set de la tarda, els equips del TEDAX han dut a terme una primera detonació controlada per descartar la presència de més artefactes a la zona. L'explosió ha estat sorollosa i ha generat un petit núvol de fum. Ambulàncies i tècnics del SEM han estat presents a la zona acordonada per seguretat. Este dissabte es faran més detonacions controlades ja que es sectorialitza el terreny que ocupava la casa ensorrada per l'explosió.
La policia i Protecció Civil ha obligat a desallotjar fins a onze persones de la urbanització Montecarlo per motius de seguretat i per incrementar el perímetre de la zona on s'haurien produït dues explosions en les darreres 24 hores.
Este dissabte es faran més detonacions controlades ja que es sectorialitza el terreny que ocupava la casa ensorrada per l'explosió.
Fins a 105 bombones de butà i restes de peròxid de cetona localitzades al xalet ensorrat per l’explosió a Alcanar
Els TEDAX fan una primera detonació controlada per descartar la presència de més artefactes a la zona
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’agost de 2017 a les 19:52
Et pot interessar
-
Societat
Catalunya registra el màxim històric de denúncies per violència de gènere el 2024
-
Societat
Un estudi constata una tendència a l’alça del teletreball híbrid mentre el 100% complet va a la baixa
-
Societat
Detenen la propietària d'una joieria de Barcelona que comprava i revenia objectes robats
-
Societat
Mor una dona després de precipitar-se per la finestra a l'Hospitalet de Llobregat: retenen el fill
-
Societat
Dues persones ferides i sis barraques cremades en l'incendi d'un assentament a Barcelona
-
Societat
Les millors imatges de la pluja d'estels a Catalunya
