El responsable de Foment ha assegurat que les primeres informacions d'Adif apunten que tot el procediment d'entrada a l'estació s'ha fet a normalitat. A més, ha explicat que el conductor –de 31 anys- tenia set anys d'experiència a la xarxa de Rodalies de Catalunya. Una de les hipòtesis sobre la taula és que hagi tingut una distracció.
De la Serna, acompanyat per Josep Rull i Enric Millo, ha donat el balanç definitiu de ferits –57 dels quals 54 han estat hospitalizats, un en estat greu- i ha desitjat la seva ràpida recuperació. A banda de destacar el paper de tots els serveis tècnics i d'emergència, ha explicat que la màxima responsabilitat de la investigació de les causes la té la Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris.

El comboi accidentat a l'estació de França. Foto: Xevi Pujol
Els Mossos també investiguen l'accident
La divisió de transports dels Mossos d'Esquadra també està investigant les causes del xoc d'un tren amb el topall final a l'Estació de França. Concretament, agents del cos inspeccionen ara el comboi accidentat i el lloc dels fets per esclarir l'accident.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha explicat aquest divendres al matí des de l'Estació de França que el tren accidentat a primera hora després de xocar amb el topall de final de via entrava a una velocitat "relativament baixa", ja que d'haver-ho fet més ràpid el sinistre hagués estat de "conseqüències imprevisibles" i "els mecanismes de seguretat no s'haguessin desplegat com ha passat". També ha mostrat prudència a l'espera de la investigació que obrin Renfe i Adif sobre les causes de l'accident.
.jpg)
Íñigo de la Serna i Josep Rull, a l'estació de França. Foto: Sergi Ambudio