França tanca Flaix FM

Al·lega que interfereixen en les emissions de Radio Nostalgie i Radio Catalogne Nord

Publicat el 24 d’octubre de 2010 a les 19:16
Les emissores de ràdio Flaix FM, Ràdio Flaixbac i RM Ràdio van desaparèixer de les ones de Perpinyà el 20 de setembre. El Consell Superior de l'Audiovisual (CSA) francès, sol·licitat pel Comitè Tècnic Regional (CTR) de Tolosa de Llenguadoc, va adreçar una carta formal a l'Estat espanyol, el passat mes d'agost, ordenant a les emissores el tancament de la seva difusió al territori francès, al·legant interferències a les emissores Radio Nostalgie i Radio Catalogne Nord. El fundador del Grupflaix, Miquel Calçada, ha destacat a l'ACN que 'estem buscant una altra freqüència', en alternativa a la freqüència afectada, el 92.9, argumentant 'crec que tenim força oients a Perpinyà com per no deixar-los penjats'.

Catalunya Ràdio, que emet cap a Perpinyà des del 1990, també forma part de la llista d'emissores apuntades per França. No ha tancat les emissions, però sí que n'ha reduït la potència, dificultant-ne la recepció al Rosselló. De fet, des d'aquest dimarts 19 d'octubre, Flaixbac torna a emetre cap a Perpinyà, malgrat un marc d'al·legalitat, en l'espai català transfronterer.

Totes les emissores sud-catalanes captades al Rosselló emeten des del Pic de les Salines, al municipi altempordanès de Maçanet de Cabrenys, a 800 metres del territori francès. També hi emeten uns 40 canals de TDT catalana i espanyola, sense generar cap problemàtica particular.