El Ministeri de l'Interior va registrar entre gener i agost del 2022 un total de 859 delictes per difusió de vídeos sexuals sense consentiment, segons ha informat el mateix departament que dirigeix Fernando Grande-Marlaska. El departament ha transcendit les dades oficials de què disposa el Govern sobre el nombre d'espanyols afectats per la difusió de vídeos sexuals sense el seu consentiment previ.
Al text publicat per Interior, s'especifica que es tracta de fets coneguts corresponents a l'article 197.7 del Codi Penal, que especifica que "serà castigat amb una pena de presó de tres mesos a un any o multa de sis a dotze mesos el que, sense autorització de la persona afectada, difongui, reveli o cedeixi a tercers imatges o enregistraments audiovisuals d'aquella que hagi obtingut amb la seva anuència en un domicili o en qualsevol altre lloc fora de l'abast de la mirada de tercers, quan la divulgació menysprea greument la intimitat personal d'aquesta persona".
Aquest article també recull que se li "imposarà la pena de multa d'un a tres mesos a qui havent rebut les imatges o enregistraments audiovisuals a què es refereix el paràgraf anterior les difongui, reveli o cedeixi a tercers sense el consentiment de la persona afectada". El 2020 es van comptabilitzar un total de 1.212 casos de difusió de vídeos sexuals sense consentiment; mentre que el 2021 van ser 1.191.
Gairebé 900 vídeos sexuals difosos sense consentiment entre gener i agost del 2022
El Ministeri de l'Interior recorda que és un delicte que pot ser penat amb una pena de presó de tres mesos a un any o multa de sis a dotze mesos
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de desembre de 2022 a les 19:37
Et pot interessar
-
Societat
El 06703, primer premi de la loteria de Reis 2026, cau a Mataró i Rubí
-
Societat
Catalunya registra mínimes de -12 graus el dia de Reis en plena onada de fred
-
Societat
Alerta alimentària per productes de Nestlé que poden provocar intoxicacions en nadons
-
Societat
Joan Escudé, l'home més vell de Catalunya, fa 110 anys: «Recordo la construcció del Palau Nacional de Montjuïc»
-
Societat
Catalunya només aporta el 2,6% dels militars de l'exèrcit espanyol
-
Societat
Llista oficial de tots els números premiats a la loteria de Reis 2026: on han caigut?
