Els Premis Fundació Princesa de Girona es tornaran a entregar, per tercer any consecutiu, a Barcelona. L'acte de lliurament se celebrarà entre finals de juny i principis de juliol a la capital catalana després que l'Ajuntament de Girona hagi vetat la presència de la casa reial a la ciutat.
Tal com han confirmat a El Mundo fonts oficials de la fundació, no hi ha cap espai privat on acollir l'entrega dels guardons i la família reial no pot accedir a l'auditori municipal pel veto del consistori, dirigit per Marta Madrenas, de Junts. De fet, des del 2017 que Girona no acull els premis, tot i ser la ciutat que dona nom al segon títol de la princesa Elionor.
El 2018 l'acte es va celebrar a Vilablareix, ja que l'Ajuntament de Girona va assegurar que no donaria permís a la casa reial per fer actes a la ciutat, després del discurs de Felip VI el 3 d'octubre del 2017. Ja des del 2019, amb la pausa del 2020 per la pandèmia de la Covid, els premis s'entreguen a Barcelona.
Aquest dimarts 10 de maig la Fundació Princesa de Girona anunciarà el premi internacional. Felip VI no hi serà, però s'emetrà un vídeo gravat on ho comunicarà. "A Girona no ho podem fer", han assegurat fonts de la casa reial a El Mundo, que ha confirmat l'entrega a la capital catalana.
[plantillavirals]
Girona torna a vetar la cerimònia dels Premis Princesa on ha d'assistir la casa reial
L'entrega de guardons se celebrarà a Barcelona davant la negativa del consistori gironí d'acceptar la presència de Felip VI a l'auditori municipal
- Felip VI, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
09 de maig de 2022 a
les 20:00
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona, la ciutat que sempre va mirar al Mediterrani
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
Cues quilomètriques a les carreteres en l'operació sortida per la segona Pasqua
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
