Aliança inèdita en el món tecnològic contra el coronavirus. Apple i Google, les dues companyies que pràcticament monopolitzen el mercat dels sistemes operatius per a telèfons intel·ligents, estan treballant en un projecte perquè les apps de rastrejament de contactes per fer front a la pandèmia s'integrin als teminals amb Android i iOs en actualitzar el sistema, sense que l'usuari hagi de buscar-les.
En un comunicat conjunt, les dues companyies californianes han explicat que treballen en un projecte en dues fases. Una primera, perquè les apps governamentals de seguiment de la Covid-19 puguin interactuar entre elles, sigui en terminals Android com iOS. En una segona, no caldria aquesta instal·lació, i apareixerien com a part del sistema en dur a terme una actualització del mateix.
Les dues empreses asseguren que donaran prioritat a la "privacitat", la "transparència" i el "consentiment" de l'usuari, i que publicaran "obertament" informació sobre le projecte perquè l'analitzin tercers.
[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200015[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Google i Apple s'alien per integrar als telèfons les apps de seguiment del coronavirus
Les dues grans companyies treballen perquè les aplicacions governamentals per rastrejar contactes s'instal·lin automàticament en actualitzar el sistema, sense haber de buscar-les
- Salut impulsa 19 projectes d'investigació i innovació contra la pandèmia -
- Europa Press
- Espanya suma 146.690 casos de coronavirus i el nombre de morts diàries puja lleugerament -
- Eduardo Sanz/Europa Press
- Una ambulància davant l'Hospital de Sant Jaume de Manlleu. -
- Adrià Costa
- Una professional sanitària del Clínic pren notes en una pissarra -
- ACN
- Homenatge als sanitaris de l'Hospital de Manlleu. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’abril de 2020 a les 20:00
Et pot interessar
-
Societat
470 detinguts en mig any: les xifres del nou pla dels Mossos contra la multireincidència
-
Societat
La clínica dental d'Alzira no tenia autorització per fer sedació intravenosa per sedar la nena que va morir
-
Societat
La policia demana col·laboració ciutadana per trobar a Barcelona un dels fugitius més buscats
-
Societat
La IA diagnostica millor que els metges? Les declaracions de la consellera de Salut encenen els professionals
-
Societat
Comencen les proves d'ample ferroviari internacional a Castellbisbal
-
Societat
El temps d'aquest dilluns 24 de novembre: núvols arreu i pluja a 10 comarques
