El Govern i l'Ajuntament de Barcelona han volgut tancar files en la defensa dels cossos policials i escenificar "unitat institucional" després dels aldarulls registrats els darrers dies en manifestacions de Barcelona. Així s'han expressat el conseller d'Interior, Miquel Sàmper, i l'alcaldessa de la capital, Ada Colau, després d'una reunió aquest dilluns al migdia en què també han participat el vicepresident del Govern amb funcions de president, Pere Aragonès, i la consellera de Presidència, Meritxell Budó.
Ni Colau ni Sàmper han informat dels acords que s'han pres a la reunió i s'han limitat a comprometre's a mantenir el treball conjunt entre cossos policials i a fer crides a l'aturada de la "violència". "Hem pogut veure que els actes violents no tenen res a veure amb el dret de manifestació", ha dit el conseller, mentre l'alcaldessa reiterava la seva condemna "més ferma" a una "violència" que, segons assegura, ha posat en risc la vida de persones. Una cosa és la llibertat d'expressió, l'altra actes de violència protagonitzats per poques desenes de persones", ha dit.
En el torn de preguntes, Sàmper ha responsabilitzat parcialment dels aldarulls el "moviment anarquista". El conseller d'Interior ha assegurat que dels 14 detinguts dissabte a Barcelona, set formen part d'aquest "moviment", dels quals cinc tenen nacionalitat italiana, dos francesa i un espanyola.
[noticiadiari]2/216596[/noticiadiari]
Sàmper també ha interpel·lat l'organització juvenil de l'esquerra independentista, Arran, a qui ha demanat que s'acabin els actes violents en les manifestacions. Una crida que ha fet extensiva a totes les organitzacions polítiques que convoquin mobilitzacions els propers dies.
El titular d'Interior també s'ha referit a les negociacions entre ERC i CUP, després que la cap de llista dels cupaires, Dolors Sabater, hagi assegurat que s'havia arribat a un acord per aplicar una moatòria en l'ús de bales de foam i per evitar que els antiavalots dels Mossos d'Esquadra intervinguessin en desnonaments. Sàmper ha descartat que canvis d'aquest tipus en el model policial es puguin redefinir "en 15 dies" en el marc de les negociacions per formar Govern i ha assenyalat el Parlament com a escenari de debat.
Colau no ha respost les preguntes de la premsa perquè havia d'assistir a les tres de la tarda a una reunió a l'Ajuntament amb els presidents dels grups municipals. Ha assumit la responsabilitat el tinent d'alcaldia de Seguretat i Prevenció, Albert Batlle, que ha defensat la "perfecta sintonia institucional i operativa" entre l'Ajuntament de Barcelona i el Govern.
Govern i Ajuntament de Barcelona escenifiquen «unitat institucional» contra la «violència»
Societat
Sàmper descarta que el model policial d'antiavalots es pugui redefinir en les negociacions per formar Govern
ARA A PORTADA
-
Societat Escola inclusiva: radiografia d'un «canvi de paradigma» que s'ha quedat a mitges Gerard Mira
-
Política Més llibres i més càlcul mental: Govern i oposició exploren com revisar el model per reflotar l'educació Bernat Surroca Albet
-
Política La Paeria prohibeix l'ús del vel integral als carrers amb els vots de PSC, Junts i Vox Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Junts torna a negociar amb el govern espanyol per desbloquejar el decret antidesnonaments Natàlia Pinyol
- Andreu Merino
- Periodista
Publicat el
01 de març de 2021 a
les 15:25
Actualitzat el
01 de març de 2021 a les
15:37
Et pot interessar
-
Societat
Un avió aterra d’emergència a l'aeroport del Prat després de detectar foc en un motor
-
Societat
Renfe denuncia un robatori de dades d’usuaris a través de servidors d’Adif
-
Societat
Els busos de TMB anuncien set noves jornades de vaga parcial a l’octubre
-
Societat
El pèndol castiga l'educació
-
Societat
El jutge dona 72 hores a la parella de l’arquitecte Josep Juanpere per pagar la fiança i evitar la presó
-
Societat
Controlat el segon incendi de vegetació a Collserola en un mes
