Ja hi ha projecte per renovar el passeig de la Mar Bella. El treball impulsat per l'Ajuntament de Barcelona pretén crear "un espai humanitzat i ben comunicat", des del passeig des del CEM La Mar Bella fins a Josep Pla. Tot i haver superat l'aprovació inicial, la proposta seguirà la tramitació per aprovar-se definitivament i tenir els tràmits llestos per començar el canvi al segon trimestre de 2024. Està previst que les obres tinguin una durada de 20 mesos i una inversió d’uns 21,2 milions d’euros.
La reurbanització acollirà quatre baixades àmplies amb rampes accessibles i grades amb vegetació i llocs per seure, amb la intenció de "suavitzar" els dos nivells que separen la platja de l'espai de passeig. Al nou camí s'hi podrà accedir a partir de tres portes principals a l’altura de Bac de Roda, Selva de Mar i Josep Pla, i estarà guarnit amb 1.000 arbres que crearan zones d’ombra i la implementació d'un carril bici.
La renovació es defineix per ser un projecte "adaptat al canvi climàtic" i ha vist la llum verda amb els vots favorables del govern municipal. D'aquesta manera, es reforma l’últim tram de la costa barcelonina que queda per "dignificar", completant així el front marítim de Barcelona i cosint-lo amb l’àmbit del Besòs.
Mentrestant, l'administració està tirant endavant actuacions de condicionament de l’espai per anar adequant a la proposta sorgida. De fet, ja s’han habilitat dues pistes de vòlei-platja adossades al camp de futbol municipal de Can Aranyó-Agapito Fernández, que se sumen a una que ja hi ha actualment, i s’han reubicat les guinguetes al seu lloc definitiu per alliberar el passeig.
Grades verdes i rampes per accedir a la platja: la Mar Bella es renova
S'aprova el projecte per remodelar el passeig amb la intenció de crear un nou espai "humanitzat i ben comunicat" amb un cost inicial de 21,2 milions d'euros
ARA A PORTADA
-
«Una pèrdua irreparable»: clam dels exconsellers de Cultura contra el trasllat de les obres de Sixena Lluís Girona Boffi
-
El PP portarà a la conferència de presidents una esmena a la totalitat contra el «cupo independentista» Redacció
-
Leire Díez, sobre l'operació Catalunya: «No hi ha prou causes obertes amb la informació existent» Lluís Girona Boffi
-
-
Barcelona, escollida per acollir un centre d'escala mundial sobre «economia oceànica sostenible» Redacció
Publicat el 21 de març de 2023 a les 20:01
Actualitzat el 21 de març de 2023 a les 20:02
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 6 de juny: s'estabilitza la temperatura estiuenca entre sol i núvols
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 7 i 8 de juny
-
Societat Un fenomen inèdit a la galàxia: neix un planeta gegant a partir d'una estrella diminuta
-
Societat Catalunya es reconfigura: el mapa de les comarques que guanyen (i perden) habitants
-
Societat Una treballadora de l'Ajuntament de Barcelona hauria desviat diners d'ajuts socials
-
Societat La UE estudia canviar el que s'entén com «retard aeri» per evitar indemnitzacions