Ja hi ha projecte per renovar el passeig de la Mar Bella. El treball impulsat per l'Ajuntament de Barcelona pretén crear "un espai humanitzat i ben comunicat", des del passeig des del CEM La Mar Bella fins a Josep Pla. Tot i haver superat l'aprovació inicial, la proposta seguirà la tramitació per aprovar-se definitivament i tenir els tràmits llestos per començar el canvi al segon trimestre de 2024. Està previst que les obres tinguin una durada de 20 mesos i una inversió d’uns 21,2 milions d’euros.
La reurbanització acollirà quatre baixades àmplies amb rampes accessibles i grades amb vegetació i llocs per seure, amb la intenció de "suavitzar" els dos nivells que separen la platja de l'espai de passeig. Al nou camí s'hi podrà accedir a partir de tres portes principals a l’altura de Bac de Roda, Selva de Mar i Josep Pla, i estarà guarnit amb 1.000 arbres que crearan zones d’ombra i la implementació d'un carril bici.
La renovació es defineix per ser un projecte "adaptat al canvi climàtic" i ha vist la llum verda amb els vots favorables del govern municipal. D'aquesta manera, es reforma l’últim tram de la costa barcelonina que queda per "dignificar", completant així el front marítim de Barcelona i cosint-lo amb l’àmbit del Besòs.
Mentrestant, l'administració està tirant endavant actuacions de condicionament de l’espai per anar adequant a la proposta sorgida. De fet, ja s’han habilitat dues pistes de vòlei-platja adossades al camp de futbol municipal de Can Aranyó-Agapito Fernández, que se sumen a una que ja hi ha actualment, i s’han reubicat les guinguetes al seu lloc definitiu per alliberar el passeig.
Grades verdes i rampes per accedir a la platja: la Mar Bella es renova
S'aprova el projecte per remodelar el passeig amb la intenció de crear un nou espai "humanitzat i ben comunicat" amb un cost inicial de 21,2 milions d'euros
ARA A PORTADA
-
-
-
Junqueras veu «important» l'IRPF, però evita posar-lo com a línia vermella pels pressupostos Lluís Girona Boffi
-
La Moncloa celebra l'acord per retirar els pressupostos i Hisenda torna a dir «no» a cedir l'IRPF Bernat Surroca Albet
-
Junts carrega contra Illa pel «paperot» amb els pressupostos: «És un fracàs» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
Publicat el
21 de març de 2023 a
les 20:01
Actualitzat el
21 de març de 2023 a les
20:02
Et pot interessar
-
Societat
Dos guàrdies civils, a judici per vexar un home per parlar en català: «Em vaig sentir humiliat»
-
Societat
Cocaïna, cànnabis i ketamina: les drogues més detectades a Barcelona segons l’anàlisi d’aigües residuals
-
Societat
Els metges tornen a la càrrega amb dues noves jornades de vaga
-
Societat
Retards a tres línies de Rodalies per un robatori de cables entre Barcelona i Montcada
-
Societat
Badalona impulsa un nou Pla d'Habitatge Públic per fer prop de 300 pisos fins al 2030
-
Societat
Busquen un estudiant de Chicago desaparegut a Barcelona
