Grifols construirà una planta d'immunoglobulines a Lliçà de Vall. L'objectiu de la farmacèutica catalana és reforçar la seva hegemonia internacional en la indústria del plasma i duplicar la capacitat de fraccionament de plasma dels 15 milions de litres actuals a 28 milions en només cinc anys. Tanmateix, també incrementarà la seva xarxa de centres de donació de plasma passant dels 320 actuals fins als 435 de cara a l'any 2025.
El fraccionament de plasma consisteix a dividir-lo a través de diversos canvis de temperatura i condicions químiques, entre altres processos, amb la finalitat de separar la proteïna amb propietats terapèutiques perquè posteriorment, una vegada purificades i dosificades, siguin utilitzades com a medicaments. En aquest sentit, també ha anunciat que construirà noves instal·lacions destinades al fraccionament de plasma en un complex a Clayton (EUA).
La companyia, amb seu a Sant Cugat del Vallès, no ha desvelat la quantitat de diners que destinarà en aquesta inversió de futur en la carrera mundial per l'estudi i aplicacions farmacèutiques del plasma.
I és que Grifols ha estat els darrers mesos una de les companyies capdavanteres en la cerca de tractaments per combatre la pandèmia a través d'assaigs clínics i transfusions de plasma amb anticossos neutralitzants anti-SARS-CoV-2 a pacients afectats per la Covid-19.
Pioners treballant amb plasma
El principal producte de la facturació de Grifols és el plasma sanguini i els seus derivats i aplicacions en la biociència. La seva penetració en el sector de les proteïnes plasmàtiques se situa en un 20% de la quota de mercat mundial. Això la situa com a tercera empresa mundial del sector.
[plantillacoronavirus]
Grifols construirà una planta a Lliçà de Vall
La farmacèutica catalana pretén duplicar així la capacitat de fraccionament de plasma, camp en què té l'hegemonia mundial
- L'Administració nord-americana ha autoritzat l'ús de plasma de Grifols contra la Covid.19. -
- Europa Press
- Imatge d'un investigador de Grífols treballant -
- Grífols
- Grifols combatrà el coronavirus específicament -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
21 d’octubre de 2020 a
les 19:02
Et pot interessar
-
Societat
La població migrant a Catalunya té una millor salut que l'autòctona, segons un estudi
-
Societat
Tres incendis agrícoles cremen 23 hectàrees a Ponent
-
Societat
Mor una dona a Igualada atropellada per un camió
-
Societat
Gairebé tres de cada deu dones s'han sentit forçades a mantenir relacions sexuals no desitjades
-
Societat
Les 50 dones més influents de Catalunya, segons «Forbes»
-
Societat
Detingut un home per amenaçar vianants amb un ganivet per Sarrià-Sant Gervasi
