La Vila de Gràcia de Barcelona celebrarà per segona vegada la seva Festa Major en pandèmia. Enguany, del 14 al 21 d'agost, es recupera la presencialitat, però amb restriccions per evitar aglomeracions als carrers.
En aquesta edició fins a 21 carrers tindran guarniments "aeris", que estaran elevats per facilitar el pas de les persones, i qualsevol element que hi hagi als laterals "serà de poc volum". D'aquesta manera es manté l'element més emblemàtic de la festa, malgrat que no hi haurà el tradicional concurs de guarnits.
Cada carrer podrà organitzar com a màxim tres activitats diàries, una d'elles un concert, i totes les activitats seran amb aforament limitat i reserva prèvia. Hi haurà tres espais de programació unitària: la plaça Joanic, el carrer Pi i Margall i el carrer Bailèn.
Les festes tindran el seu tret de sortida el 14 d'agost a les set de la tarda amb el pregó que el president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, pronunciarà a la plaça de la Vila de Gràcia.
Malgrat que no hi haurà concurs de carrers, sí que se celebrarà el concurs de balcons, portalades i comerços. També hi haurà els concursos tradicionals de pintura, tenis taula, fotografia i escacs. A més, també hi ha la voluntat de recuperar les activitats de cultura popular, que s'estan acabant de definir i s'anunciaran en els pròxims dies, segons ha explicat Carbonell.
Entre les actuacions musicals, l'organització ha avançat que hi haurà espectacles de Xiula, Elena Gadel, Sanjosex, Haváname, Milkers, Sabor de Gràcia, Wom Blues i Da Souza, entre altres. Així mateix, hi haurà programació especial de folk gràcies a la col·laboració amb el Centre Artesà Tradicionàrius (CAT). Totes les activitats previstes acabaran abans de les 00:30 hores per complir amb el toc de queda.
La Festa Major de Gràcia 2021 també comptarà amb un homenatge a Jordi Fàbregas, fundador del Centre Artesà Tradicionàrius, qui va morir el gener passat. A més, Fàbregas va ser compositor de gran part de les músiques de la festa. L'acte es farà el dimecres 18 d'agost a la tarda.
Guarnits «aeris» i tres activitats per carrer al dia: així serà la Festa Major de Gràcia
Societat
Les festes de la Vila de Gràcia se celebraran entre el 14 i el 21 d'agost
ARA A PORTADA
-
Societat L'allau de passatgers per l'eclipsi i el reforç insuficient tornen a qüestionar Rodalies Gerard Mira
-
Societat Indignació dels usuaris de Rodalies pel col·lapse per anar i tornar al Camp de Tarragona a veure l'eclipsi Víctor Rodrigo
-
Societat L'eclipsi del segle ja és història: quan en podrem tornar a viure un altre? Arnau Urgell i Vidal
-
-
Publicat el
02 d’agost de 2021 a
les 17:40
Actualitzat el
02 d’agost de 2021 a les
18:20
Et pot interessar
-
Societat
Un incendi en ple dia d'eclipsi deixa diversos cotxes calcinats
-
Societat
El nou servei d'atenció als ajuntaments atén més de 450 incidències en els primers mesos en funcionament
-
Societat
L'eclipsi del Plater
-
Societat
L'incendi a l'Alt Penedès evoluciona favorablement i s'aixeca el confinament
-
Societat
Segueix en directe l'eclipsi (si no pots mirar per la finestra)
-
Societat Retards a l'aeroport del Prat per una incidència elèctrica
